İşte normalleşme dönemine geçiş nedeni! Bilim Kurulu Üyeleri açıkladı!

Dünyayı adeta esir alan yeni tip koronavirüs şu ana kadar 4 milyonu aşkın kişiye bulaşırken yüzbinlerce kişinin hayatını kaybetmesine neden oldu. Özellikle ABD, İspanya ve İtalya koronavirüs kabusunu büyük ölçüde yaşadı. Aralarında Bilim Kurulu Üyesi isimlerin de olduğu uzmanlar dünya genelinde 5'e kadar çıkan koronavirüs bulaşma oranının Türkiye'de 1'in altına düştüğünü açıkladı. Bu düşüşle birlikte de 11 Mayıs'tan itibaren kontrollü sosyal hayata geçiş başladı.

21 Mart'ta salgın nedeniyle kapatılan kuaförler, berberler ve AVM'lerin 11 Mayıs'ta yeniden açılmasıyla Türkiye kademe kademe kontrollü sosyal hayata geçmeye başladı. Hazırlanan 4 aşamalı plana göre eylül ayına kadar hayatın birçok alanında kontrollü sosyal hayatın başlaması, virüsün etkisinin sıfırlanmasının beklendiği Ocak 2021 başında da tamamen normalleşmeye geçilmesi hedefleniyor.

Tabii ki vaka sayılarında artış yaşanmadığı takdirde. Uzmanlar, kontrollü sosyal hayatın başlamasında en büyük etkenin, dünya genelinde 5'e kadar yükseldiği görülen virüsün bulaşma oranının 1'in altına düşmesi olduğunun altını çiziyor. Ancak aynı zamanda 'Tedbiri elden bırakmayalım' uyarılarını da tekrarlıyor. İşte Bilim Kurulu üyeleri ve diğer uzmanların Hürriyet'e yaptığı değerlendirmeler:

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.