Bugünkü
Takvim

Son dakika: ’ten korona virüs yayınlarında yasaları ihlal eden , Tele 1 TV ve Habertürk TV'ye ceza

Son dakika haberi... Son toplantısında korona virüs yayınlarını mercek atına alan Radyo ve Televizyon u (), korona virüs yayınlarında yasaları ihlal eden üç kanala idari yaptırım uyguladı. ’ın sunduğu “” programında korona virüs salgınının sorumlusunun 3. havalimanı nedeniyle Cumhurbaşkanı olduğunun iddia edilmesi ve salgından etkilenenlerin seçmeni olduğunun söylenmesi ’ye ceza getirdi. RTÜK ayrıca, TELE 1 TV ve Habertürk'e de yaptırım uyguladı.

  • Güncel
  • 25.03.2020 16:56
  •  - 
  • Son Güncelleme: 25.03.2020 17:35
ABONE OL
RTÜK’ten korona ihlallerine ceza

, son toplantısında ağırlıklı olarak korona virüs yayınlarını mercek atına aldı. İzleme uzmanlarının raporlarını gündemine alan , 6112 sayılı Kanun'u ihlal eden yayıncılara yaptırım uyguladı.

SKANDAL SÖZLERE CEZA
'ın sunduğu "" programında korona virüs salgınının sorumlusunun 3. havalimanı nedeniyle Cumhurbaşkanı olduğunun iddia edilmesi ve salgından etkilenenlerin seçmeni olduğunun söylenmesi 'ye ceza getirdi. Üst Kurul, ifadelerin yasaya aykırı olarak hem ayrımcılık içerdiğini hem de iddiaların gerçeklik ve doğruluk ilkelerini ihlal ettiğini tespit etti. İlgili yayın nedeniyle Halk TV'ye üst limitten idari yaptırım kararı alındı.



Üst Kurul toplantısında ayrıca Halk TV'de yayınlanan "Günaydın Türkiye" isimli programda korona virüsle ilgili hiçbir resmi kaynak tarafından doğrulanmayan birtakım ifadelerin izleyiciler üzerinde korku ve panik havası oluşturduğu kanaatine varıldı.



TELE 1 VE HABERTÜRK'E İDARİ YAPTIRIM
RTÜK, Tele 1 TV'de yayınlanan "Kulis" ve Habertürk TV'deki "Para Gündem" programlarındaki salgın hastalığa ilişkin hiçbir otorite tarafından teyit edilmemiş bilgilerin gerçeklik ve doğruluk ilkelerine aykırı bir şekilde izleyiciye aktarılması sebebiyle de her iki yayın kuruluşuna idari yaptırım uyguladı.



ATAKLI'NIN SÖZLERİ YAPTIRIM GETİRDİ
RTÜK toplantısında, televizyonlardan verilen uzaktan eğitim derslerinde başörtülü öğretmeni eleştiren da gündemdeydi. Toplantıda, Ataklı'nın "Gün Başlıyor" programında derslerde başörtülü öğretmenlerin yer almasını "çok yanlış ve facia olarak" belirtmesi, ilgili yasanın "Yayın hizmetleri ırk, dil, din, cinsiyet, sınıf, bölge ve mezhep farkı gözeterek toplumu kin ve düşmanlığa tahrik edemez veya toplumda nefret duyguları oluşturamaz" ilkesine aykırı bulunarak, Tele 1'e en üst limitten idari yaptırım kararıyla ilaveten 5 kez program durdurma cezası verildi. Tele 1'e farklı bir ceza da Can Ataklı'nın başka bir yayınından uygulandı. RTÜK, programında Harp Okulu'nda gerçekleştirilen bir töreni yorumlayan Ataklı'nın yanlış bilgiler vererek, argo sözcükler kullanmak suretiyle rütbeli askerleri ve kurumları eleştiri sınırları ötesinde aşağılayan ifadelerine de yaptırım kararı verdi.

kalan karakter 1000

aga aga

ne ceza ya tam komedi kanal kapatma ve yine olur ise yerli kapatma cezalari olacak alay eder gibi ne bu komik ceza

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 25.03.2020 18:35

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.