Instagram ruhu!

Uzmanlar, Instagram’dan paylaşılan fotoğrafların ruh sağlığımızı yansıttığını açıkladı. Psikolog Mehmet Başkak ise “Depresyonda olanlar yüzlerini, sağlıklılar bedenlerini gösteriyor” dedi

Sosyal medya çılgınlığı dünyanın dört bir yanına yayıldı. İnsanlar neredeyse yaşadığı her anı özellikle Instagram'dan paylaşmaya başladı. EPJ Data Science dergisi ise bu konu üzerine bir araştırma yaptı. 44 bin fotoğrafı incelemeye aldı. Sosyal medyadan yapılan paylaşımların kişilerin psikolojisini ayna gibi yansıttığını açıkladı. Uzman Klinik Psikolog ve Hipnoterapist Mehmet Başkak ise araştırmanın detayları hakkında şunları aktardı: Elbette ki üç-beş paylaşım bir şey ifade etmeyebilir ama aktif bir kullanıcının bir süredir yayınladığı fotoğraflar incelendiğinde, kişisel tercihler ön plana çıkmış oluyor. Bu tercihler fotoğrafın içeriğinden, fotoğrafın renk, parlaklık gibi birçok özelliğine göre farklılık arz etmekte. İncelenen profillere göre, depresyon geçirmiş veya geçirmekte olan kişiler, normal olanlara göre daha koyu veya gri tonlarda fotoğraf yayınlama eğilimindeler. Bu kullanıcılar, sağlıklı kullanıcılara göre daha az filtre kullanıyor. Ayrıca depresif katılımcılar paylaştıkları fotoğraflarda daha çok yüzlerini, sağlıklı katılımcılar ise bedenlerini ön plana çıkarma eğiliminde.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.