Sabun krizi

Bursa'da "The Great Escape" adlı şirket, senaryosu "toplama kampı" olan bir oyun düzenledi. Yarışı tamamlayamayan oyuncular "Sabun olduk" yazılı fotoğraf çektirdi. Yahudi cemaatinin gazetesi Şalom'da köşe yazarı olan Karel Valansi ise tepki gösterdi: "Bu nasıl zhi niyet..."

Dünya yeni bir trende kapıldı. "Kaçış Oyunu" adlı organizasyonlar her ülkede kendi akımını yarattı. Türkiye de bu modaya hemen uydu. İlki geçen yıl İstanbul'da açılan oyun alanlarının sayısı tam olarak 160'a ulaştı. "Evden/ odadan kaçış oyunu"nda amaç çeşitli senaryolarla kapalı bir alandan çıkmaya çalışmaktı. İpuçlarını bularak odadan çıkmaya çalışma konsepti farklı senaryolarla uygulandı.
'SIRA NAZİ KAMPINDA...'
Kimi zaman bir hapishaneden, kimi zaman da piramitlerden kaçılıyordu. Ancak bu oyun Türkiye'de bir krize yol açtı. Bursa'da 'The Great Escape" (Büyük Kaçış) adlı şirket, senaryosu 'toplama kampı' olan bir oyun düzenledi. Ancak belirlenen zamanda bilmeceleri bilemeyip oyunu tamamlayamayan oyuncular "Sabun olduk" yazılı bir pankartla fotoğraf çektirdi. Sosyal medyada paylaşılan bu fotoğraf büyük tepki çekti. İlk tepki ise Yahudi cemaatinin yayın organı olan Şalom Gazetesi'nden geldi. Gazetenin yazarlarından Karel Valansi, bu fotoğrafı paylaşıp "Kaçış oyununda her şey bitti, sıra Nazi ölüm kampına mı geldi? Bu nasıl zihniyet? Nasıl 'Sabun olduk' diye poz verilir?!" diyerek tepki gösterdi. Şirket yetkilileri ise konuyla ilgili açıklama yapmak istemedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.