GÖKYÜZÜ EN BÜYÜK TUTKUSUYDU
Ancak bu yolculuk genç kadının, Almanya'daki son planıydı. Çünkü Lohmann, çalıştığı firma tarafından ABD'ye atanmıştı. 5 yıl önce eşinden boşanan genç kadın, ABD'ye gitmek için gün sayarken faciaya yakalandı. Muradiye'nin en büyük tutkusu ise paraşütle atlamaktı. Hatta arkadaşları Lohmann'ın Facebook'taki hesabına "Çılgın kadın bu kez nereye uçuyorsun" şeklinde yorumlar bırakmıştı. Ancak Muradiye'nin en büyük tutkusu olan gökyüzü, onun ölümüne yol açtı.
LİDERLER OLAY YERİNE GİTTİ
Faciadan mucize eseri kurtulanlar da vardı. İsveç'te mücadele eden Dalkurd FF futbol takımı, son anda ölüm uçağına binmekten vazgeçti. Mardinli Kürtler tarafından kurulan kulübün sportif direktörü Adil Kızıl, "Dusseldorf'dan İsveç'e aktarma yapacaktık. Ancak Dusseldorf'daki bekleme süresi uzun olduğundan uçağa binmekten vazgeçtik" dedi. Öte yandan Fransa Cumhurbaşkanı Hollande, Almanya Başbakanı Merkel ve İspanya Başbakanı Rajoy ile birlikte kaza alanını ziyaret etti. İspanya İçişleri Bakanlığı ise kazada ölen Katalanlar için sosyal medyada nefret içeren mesajları yayınlayan bazı İspanyollar hakkında soruşturma başlattı.
KARA KUTU İNCELENİYOR
Germanwings'e ait olan Airbus A320 tipi uçak, önceki gün İspanya'nın Barcelona kentinden havalanmak için piste girdi. Ancak saat 09.35'te havalanması gereken uçak, 45 dakikalık rötarla saat 10:45'te uçtu. Saat 10:47'de uçakla irtibat kesildi. 11 bin metreden 2 bin metreye kadar inen uçağın düştüğü tespit edildi. Uçağın düşmeden önce esrarengiz bir şekilde 8 dakika irtifa kaybettiği belirlendi. Peki bu 8 dakikada ne oldu? İşte uzmanlar bunu öğrenebilmek için dün uçağın kara kutusunu buldu. Hasarlı olduğu açıklanan kara kutu Paris'te incelemeye alındı. ŞOK
İDDİA: KOKPİT EKİBİ BAYGINDI
Peki kara kutunun özelliği ne. Bir uçakta biri yedek olmak üzere iki kara kutu bulunuyor. Yolcu uçaklarındaki bir kara kutu 250 önemli parametre kayıt yapabiliyor. Örneğin uçağın iç ortam sıcaklığındaki değişiklik bile anında kara kutuya işleniyor. Fransa'da düşen yolcu uçağının kara kutusunun kaydedeceği 88 parametreden bazıları ise şunlar: Basınç irtifası, hava hızı, kokpit ve kabin iletişimi, pilotun durumu, yer hızı ve fren basıncı... Bu arada Finlandiya televizyonu, pilotların düşüş anında baygın olduklarını iddia etti. Finlandiya Havacılık Ajansı Genel Müdürü Pekka Henttu, "Kara kutudaki ilk bilgiler, düşüş anında kabinin tamamen
sessiz olduğu yönünde" dedi.
İŞTE 3 OLASILIK
Ani basınç düşüşü... Bu nedenle pilotlar uçağa iniş yaptırmayı denemiş olabilir. Ancak kulenin uçakla irtibata geçememiş olması akılları karıştırıyor. KokpitİN bilgisayar sistemi çökmüş olabilir. Zira 5 Kasım'da Bilbao-Münih seferini yapan Lufthansa uçağı, bilgisayar tarafından alçalmaya zorlanmıştı. Ancak pilotlar kontrol altına almıştı. Terör saldırısı! Uzmanlar ise bu ihtimali düşük olarak görüyor.
PİLOT VE HOSTESLER EYLEMDE
Kaza sonrası Lufthansa ve Germanwings'te çalışan onlarca pilot ve hostes şok yaşadı. Meslektaşlarının ölümüyle sarsılan pilotlar uçmak istemeyince dün 140 sefer iptal edildi. Bu arada Alman mühendis Jürgen Heerman uçağın 24 yıllık olmasının, güvenlik sorunu oluşturmayacağını belirtti. Heerman, "Uçaklar her 8 yılda 6 haftalık bakıma giriyor. Bakım sonrasında uçak yepyeni sayılıyor. Ancak düzenli bakım şart"
dedi.
'KURA'LSIZ ACI
150 kişiye mezar olan ölüm uçağında aynı okulda okuyan 16 Alman öğrenci de can verdi. Joseph-König- Gymnasium Lisesi ile İspanya'daki bir okul arasında öğrenci değişim programı yapıldığı belirlendi. İspanya'ya giden 16 öğrencinin de kura ile seçildiği ortaya çıktı.
740 KM HIZLA ÇARPTI
Uçak, 740 kilometre hızla dağa çarptı. Çarpmanın etkisiyle 150 kişinin bulunduğu uçak, parçalara ayrıldı. Uzmanların verdiği şu örnek ise facianın boyunu kanıtladı: 500 kilometre hızla giden bir aracın duvara çarptığını düşünün. İşte uçak, bu şekilde dağa çarpıp paramparça oldu.
Mevlüt YÜKSEL