Renkli tartışma

Sanal alemde paylaşılan bir elbisenin rengi, dünyayı ikiye böldü. Kimisi 'Sarı-beyaz' kimisi de 'Mavi - siyah' deyince kafalar karıştı

İnternette dolaşan elbise, dünyayı ikiye bölmeye yetti. Her şey, İskoç Caitlin McNeill adlı genç kızın bir elbisenin fotoğrafını sosyal medyada paylaşmasıyla patlak verdi. Genç kız fotoğrafın altına, "Bu elbisenin rengi beyaz-altın mı, mavi-siyah mı? Ben ve arkadaşlarım bir türlü karar veremiyoruz" notunu düştü. Bazıları elbisenin rengini "altın-beyaz" olarak algılarken, kimisi de "mavi-siyah" olarak gördü. Elbisenin rengi üzerine twitter'de dönen tartışmalara Kim Kardashian ve Taylor Swift gibi ünlü yıldızlar da katıldı. Elbisenin rengi, twitter'da en çok konuşulan konuların başına yerleşti. 24 saatte 3.5 milyon tweet atıldı. Elbisenin gerçek renginin ise "mavi-siyah" olduğu açıklandı. Dünyayı birbirine katan elbisenin üreticisi İngiliz tekstil markası, satış rekorları kırdı. Bilim dünyası, "Çevremizdeki objelerin yansımaları değişik dalga boylarıyla gözümüze ulaşıyor" diyerek, renge ilişkin farklı algıyı, optik yanılsama olarak değerlendirdi. Işık yansımalarının görüş ayrılığına sebep olabileceği belirtildi. Washington Üniversitesi'nde renk araştırmacısı Jay Neitz ise "30 yıldır karşılaştığım en radikal vaka" açıklamasını yaptı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.