Finansta kaos planı

Paralel yapının Bank Asya üzerinden uygulamayı planladığı kaos planı da deşifre oldu. Buna göre Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK), son 10 yılın en kötü bilançosuna imza atan, batık kredileri son bir yılda yüzde 161 artan ve 80 şubesini kapatan Bank Asya'daki mali bozulma üzerine harekete geçti.

KUMPAS BOZULDU!
Bank Asya'yı Bankacılık Kanunu'nun 70'inci maddesi (kısıtlayıcı önlemler) kapsamına aldı. Bank Asya avukatları da kararın iptali için mahkemeye başvurdu. Ancak paralel yapıya yakın isimlerin yer aldığı Ankara 8. İdare Mahkemesi davayla ilgili ilginç bir ara karar çıkarttı. TAKVİM'in ele geçirdiği o kararla, BDDK ve Merkez Bankası'ndan Bank Asya'yla ilgili bazı bilgi ve belgeler istendi. Ancak Paralel Yapı'ya yakınlığıyla bilinen mahkeme üyeleri, Bank Asya davasına aralarında kamu ve özel bankaların olduğu finans kuruluşlarını da dahil etmeye kalktı. BDDK'daki paralel murakıpların diliyle yazılan kararda 'Türkiye'de Bankacılık Kanunu'nun 68, 69 ve 70'inci maddelerinin uygulandığı banka olup olmadığı, varsa kaç banka olduğu ve anılan maddelerin uygulanmama nedenleri'ne ilişkin belgeler talep edildi. BDDK'dan sektördeki bankaların takipteki kredilerinin ne kadar olduğu, bunlarla ilgili önlem alınıp alınmadığı, likidite durumlarına ilişkin belgeler de istendi. Paralel örgütün amacı, ülkeyi kaosa sürüklemekti. Neyse ki yargı ve BDDK'daki kumpasla ülkeyi finans sektöründe kaosa sürüklemek isteyen derin plan engellendi.
Abdurrahman ŞİMŞEK-Dilek GÜNGÖR
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.