Erdoğan'lı Çankaya (1)

Osmanlı İmparatorluğu beylik iken 4 bin 800 kilometrekarelik alana sahipti. Osman Gazi'nin oğlu Murat Hüdavendigar babasından aldığı toprakları (1451 yılı), 880 bin km2'ye çıkardı. Fatih Sultan Mehmet, İstanbul'u fethettikten sonra (1481 yılı), Osmanlı'yı imparatorluk yaparken, toprakları 2 milyon 214 km2'ye katladı. Kanuni (1566 yılı) 4 milyon 983 km2'lik bir Dünya Devletine sahip oldu.
1453 RUHUNU ANLAMAK:
Fatih'in dünyasını anlamazsak, İstanbul'un fethinin küresel düzeyde yarattığı gelişmeleri de anlayamayız. İstanbul'un fethi: Bizans yıkılırken Anadolu coğrafyasında toprak bütünlüğü sağlandı. Osmanlı'nın Balkanlar, Anadolu ve Mezopotamya'daki ilerlemesi kolaylaştı. Karadeniz-Akdeniz arasındaki ticaret yolları Osmanlı'nın kontrolüne geçti. İstanbul'un fethi sadece tarihi bir olay değildi. Osmanlı, "İstanbul merkezli" bir dünya düşünüyordu.
Büyüme stratejileri "İstanbul merkezli düşünce"
ne demek? Elimizi harita üzerinde bir pergel gibi kullanıp, bir parmağımızı İstanbul'un üzerine koyup, diğer parmağımızla onun etrafını alacak şekilde bir daire çizersek, bu dairenin içine; Kuzey Afrika, Ortadoğu, Kafkasya, Karadeniz ve Balkanlar girer. Fatih Sultan Mehmet, bu düşünceyle Osmanlı'nın büyümesini hedeflemişti. Kanuni ve Yavuz Sultan Selim bu proje etrafında Osmanlı'yı bir DÜNYA DEVLETİ yaptı.
Birinci Dünya Savaşı'na 3 milyon kilometrekare toprakla giren Osmanlı'dan ancak 789 bin km2'lik bir toprak parçasında Türkiye Devleti kurarak çıkabildik. Osmanlı-Türkiye'nin, 789 bin km2'lik kareye indiren açık-gizli planlarının ardında, günümüzde çöp torbasına atılmakta olan İngiliz,Fransız Sykes-Picot Anlaşması vardı. Haritayı İngiliz ajanı Graham Bell çizmişti. 1916 tarihli Sykes-
Picot'un çöpe atılmakta olduğu bir sürecin sonunda, 100 yıl sonra, KÜRESEL VİZYON sahibi Tayyip Erdoğan, Cumhur/Başkanı olmaya hazırlanıyor.
21. Yüzyıl'ın sırları

Büyümek için toprak almanın ötesinde, yepyeni bir model var. Siyasi ve iktisadi entegrasyonlarla büyümek. Birinci ve İkinci Dünya Savaşları'ndan küçülerek çıkan Almanya'nın yeniden büyüme stratejisi, karşımızda güzel bir örnek olarak durmaktadır. Batı Almanya'nın 1950'lerden itibaren ekonomisi hızla gelişti. 1989'da Berlin Duvarı yıkıldı.
Doğusu-batısı birleşti. Başkent Berlin birleşmeden bu yana NATO ve Avrupa Birliği içinde oldukça önemli rol üstlenmeye başladı. Bugün AB lideri oldu.
21'inci Yüzyıl'da Türkiye'nin önüne yeni fırsatlar çıkıyor. Erdoğan'lı Çankaya'nın küresel vizyonu 2023 projesini gerçekleştirmeye çok yakın. Şöyle:
BİR) ORTADOĞU'DA BÜYÜMEK: Irak ve Suriye'de oluşacak federal devletlere paralel entegrasyonlar.
Irak Kürt Federe Devleti, Ortadoğu Türkmenleri, Kıbrıs Türkleri, Gazze-Filistin ile iç içe geçen ilişkiler dönemi...
İKİ) BALKANLAR'DA BÜYÜMEK: Bosna Hersek, Makedonya ve Arnavutluk'la oluşturulacak federasyon.
ÜÇ) KAFKASYA'DA BÜYÜMEK: Azerbaycan, Nahçıvan ve Gürcistan ile kurulacak federasyon...
SONUÇ: Aziz milletimiz, Ağustos'tan sonra yepyeni bir döneme imza atacak.
21'inci Yüzyılın DEVLET BAŞKANINI göreve getirecek. Yeni süreçte, önemli olan şudur. "100 yıl sonra harita çizen mi, haritası yeniden çizilen mi?" olacağız.
HARİTA ÇİZEN OLURSAK BÜYÜRÜZ. HARİTASI ÇİZİLEN OLURSAK KÜÇÜLÜRÜZ. Aziz milletimiz, harita çizmeye kararlı, harita çizen masaya oturmaya kararlı Tayyip Erdoğan'ı Çankaya'ya çıkararak, BÜYÜK TÜRKİYE istediğini dünyaya ilan etmeye hazırlanmaktadır.
Yarın: Olası Devlet Başkanı Erdoğan'ın 2023 ve 2071 Vizyonu...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.