Doktorun notunu hasta verecek

Sağlık Bakanı Recep Akdağ, doktorların denetiminin, "Sağlıkta Dönüşüm Projesi" kapsamında gerçekleştirilen Merkezi Hastane Randevu Sistemi ile yapılacağını açıkladı.
Akşam gazetesine konuşan Sağlık Bakanı Akdağ, 80 ilde uygulanan "Alo 182" telefonla randevu sisteminin, yakında İstanbul'da da hayata geçirileceğini söyledi.
Akdağ, "Vatandaş her hususta kendisiyle ilgili seçimi yapabiliyor da hekimi neden seçemeyecekmiş? Başta buna da karşı çıkmışlardı ama yaptık. Şimdi de hizmet kalitesini randevu sisteminden takip edeceğiz. Hastaların bir kısmını arayıp 'Doktorunuzdan memnun kaldınız mı?' diye soracağız. Sonucu doktorun geliriyle karşılaştıracağız" dedi.

AK Parti, her seçimde artırdığı oy oranını "Sağlıkta Dönüşüm Projesi'ne mi borçlu?" Sağlık Bakanı Recep Akdağ bu soruya, "Türkiye İstatistik Kurumu'nun anketine göre halkın sağlık hizmetlerinden memnuniyet oranı 2003'te yüzde 39'du, 2010'da ise yüzde 73'e çıktı" yanıtını verdi.
Recep Akdağ, özetle şunları söyledi:
"Bu sistemi eleştirenler, vatandaşın memnuniyetini gördükçe bunu bozmak isteyenlerdir. Performans yoluyla hekimlerin ücretlendirilmesine karşı çıkanlar açıkça söylemeseler de muayenehaneciliğin devamını istiyorlar. Ne hikmetse onlara göre bir hekim muayenehanede çalışıp vatandaştan para aldığında vatandaşı istismar etmiş olmuyor da, emeğinin karşılığını devlet ödediği zaman problem çıkıyor.
Biri canla başla çalışırken diğerleri çalışmıyorsa hepsine aynı maaşı vermek haksızlık olmuyor mu? Performansın iyi takip edilmesi gayet önemli. Bu sistemin muayenehane ya da sabit maaş ödeme sisteminden daha verimli olduğu da su geçirmez. Doğrudan evinizden doktorunuzu seçebiliyorsunuz. Herhangi bir hastanede bir uzman hekim eğer size yeterince ihtimam göstermiyorsa başka bir hekimi seçebilirsiniz.
Bakımın kalitesini, vatandaşın memnuniyeti ile birlikte bir hekimin ferdi olarak yaklaşımını ölçme fırsatı yakalayacağız. 300 bin kişi hastaneye telefon randevusuyla gitti diyelim, 15 bin kişiye geri dönüp aldığı hizmetten memnun kalıp kalmadığını soracağız.
Telefonla randevu sistemi, çok iyi gidiyor. 80 ilde merkezi randevu sistemine geçildi. Bu ay içinde İstanbul'da da başlayacağız. 1800 çağrı karşılayıcı görev yapıyor. Yakında bu sayı 3500'e ulaşacak ve yıl sonuna kadar 5 bin olacak. Türkiye'de, bu kadar kalabalık çağrı karşılayıcı ile hizmet veren birinci kurum. Randevu sistemiyle de 10'ar dakika aralarla randevu veriyoruz.
Söylenenin aksine performans sistemi hekimlerin iş verimliliğini de hastalara ayrılan süreyi de artırdı. Eskiden hastaya doktorun ayırdığı süre 4.5 dakika idi, şimdi 9.5 dakika; çünkü her hekime muayene odası tahsis ettik. 'Performanstaki 100'üncü hasta olmak ister misiniz?' diyorlar. Bunun karşılığı muayenehanedeki 1'inci hasta olmak mıdır? İş yükü ağır çünkü hekim sayısı az. TTB, yıllarca hekim sayısının artmasına karşı çıktı. İş yükleri artıyor diye hastaları Yemen'e, Afrika'ya mı gönderelim?"
ntvmsnbc
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.