Koronavirüs salgınıyla birlikte Konya Ovası'nda durum ciddi! Çiftçi 15 gün içinde umudunu kesebilir

Koronavirüs salgını ve mutasyona uğramış koronavirüsle birlikte Türkiye'nin tahıl ambarı olarak bilinen Konya Ovası'nda kuraklık tehlikesi kapıda. Konya Ovası'na geçen yıl temmuz-ağustos arası 80 milimetre yağış düşerken bu sene bu miktar 30 milimetre oldu. Kuraklığın baş gösterdiği Konya Ovası'nda aralık ayında 2 gün yağan yağmur ise ekinlerin çimlenmesine neden oldu. Karatay Ziraat Odası Başkanı Rıfat Kavuneker de mevcut durumu ""Buğday çimlendi. Kuru olsaydı tohum bozulmazdı ama şu ana kadar bir kez yağmur yağdı. Yağışın devamı gelmeyince de şu anda sıkıntı var. Eğer önümüzdeki 15- 20 gün içerisinde yağış olursa belki kurtarma ihtimali var. Eğer yağmayacak olursa biz tamamen umudu keseceğiz" diyerek anlattı.

2 milyon 200 bin hektarlık ekim alanına sahip Konya'da, yılda yaklaşık 2,5 milyon ton buğday üretiliyor. Bu nedenle 'Türkiye'nin tahıl ambarı' olarak bilinen Konya'ya geçen yıl temmuz- aralık döneminde 80 milimetre yağış düşerken, bu sene 30 milimetre yağış düştü. Yağış yetersizliğinden kuraklık tehlikesi olan kentte, geçen ay 2 günlük yağış, ovadaki mahsulün çimlenmesine neden oldu. Ancak yağışların sürekli olmaması tarladaki ürünleri çürümeyle karşı karşıya getirdi.


GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.