Hafızayı Güçlendiren Egzersiz Reçeteleri

GÜNDE BİR SAAT HAREKET ALZHEIMER’DAN KORUR

Dr. Abdullah ÖZKARDEŞ Memorial Hastanesi Nöroloji Uzmanı

Fiziksel aktivite yaşlanma ile gelen hafıza kaybına karşı direnci artırıyor.

Araştırmalar, egzersiz yapan insanların, yapmayanlara göre hafıza testlerinde daha iyi olduklarını gösteriyor.

Fiziksel egzersiz, beyine yeterli kan gitmesi için önemlidir. Ayrıca kalp krizi, inme ve şeker hastalığını da önemli derecede azaltır ve bu nedenle Alzheimer hastalığının risklerine karşı koruyucu etki sağlar.

BAHÇE İŞLERİ ETKİLİ

Bir saatlik aerobik ve benzeri hafif spor aktiviteleri hafızaya iyi geliyor. Bilimsel araştırmalar ile 60 dakikaya kadar artırılabilen yarı eforlu aerobik egzersizlerin faydalı olduğu sonucuna varılmıştır.

Egzersiz düzenli yapıldığında etkilidir. Aerobik egzersizleri, beyin fonksiyonlarına faydası olan oksijen tüketimini düzenler.

Aerobik fitness, yaşlı insanlarda beyinde hücre kaybını engeller.

Günde 30-60 dakika yapılacak yürüyüş hafızayı güçlendirir.

BİSİKLETE BİNSİNLER

Bisiklete binmek vücudu hareketlendirir.

Yoga ve benzeri aktiviteler kalbinizi güçlendirir.

Eğer bahçeniz varsa, bahçeyle ilgilenmek de hem egzersiz yapmanızı hem de hafızanızı güçlendirmenizi sağlar.

Sürekli olarak sosyal faaliyetlere katılan insanlarda beyin canlılığının devam ettiği bilinen bir gerçektir. Spor, kültürel faaliyetler, duygusal destek ve yakın kişisel ilişkiler, bunamaya karşı koruyucu bir etki gösterir.

EV İŞİ YAPMAK BİLE EGZERSİZ!

Medicana Hastanesi Nöroloji Uzmanı Dr. Deniz Çelebi Sicimoğlu, her gün yapacağınız farklı egzersiz türleri ile hem beden sağlığınızı hem de ruh sağlığınızı zinde tutabileceğinizi belirtiyor. İşte Dr. Sicimoğlunun önerileri:

Rutin ev-iş yaşantısından kurtularak hayatınıza hareket katın. Akşamları evde saatlerce televizyon izlemek yerine yürüyüşe çıkın.

Evde iş yapmak bile bir egzersizdir. Bunu unutmayın. Her sabah yatağınızı toplarken bile güne egzersiz ile başlamış oluyorsunuz.

DİĞER GALERİLER