Otomobil fiyatlarında yükseliş durmaksızın sürüyor. Ortalama sıfır otomobil fiyatı 70 bin lira olarak karşımıza çıkıyor. Tabi isteklere göre bu fiyat yukarı çıkıyor. Bütçesi kısıtlı olan vatandaş ise çok eski otomobillere 15-20 bin TL verip arızasıyla uğraşmaya başlıyor.
Ülkemizde ikinci el piyasasında "temiz" diye adlandırılan otomobil bulmak zor. Sadece ülkemize özgü ve galericilerin ortaya çıkardığı boyalı, değişen parçayla ilgili ön yargılar nedeniyle ucuza alınan otomobiller galeri vitrinlerine yüksek fiyattan konuluyor. Bu durumda nihai tüketiciler ikinci el otomobillere yüksek miktarda para vermek zorunda kalıyor. Satmaya kalktığında ise parçası boyalı olduğu için fiyat kırmalar oluşuyor.
Yoğun trafiğe sahip olan ülkemizde hemen her arabada bir kusur bulunuyor. Trafikte sürtme, çarpma, ezilme gibi hasarların oluşmasından dolayı otomobillerde hasar kayıtları oluşuyor. Son model olup ikinci ele düşmüş araçları bu kapsam dışında sayabiliriz.
Toplumda kaza yapmış arabalara değersiz gözüyle bakılıyor ve fiyatı düşürülüyor. İkinci el fiyatı 50 bin lira olup boyasız, kazasız olan aracın emsali parça boyalı ve kazalıysa 42-43 bin lira gibi fiyatlara satılıyor. Tabi ki bu fiyatlar normal hasarlı araçlar için. Eğer ki tramer kaydında 10-15 bin lira gibi hasar varsa ucuz dahi olsa otomobili satmak oldukça zorlaşıyor. Günümüzde yedek parça fiyatlarının yüksek olması tramerde hasarı da yükseltiyor. Lüks bir aracın sadece tek farı 30 bin lirayı aşabiliyor.
Bu noktada ise pert otomobiller öne çıkmaya başlıyor.
ZORLU SÜRECİ İYİ YÖNETMENİZ GEREKİYOR
Pert arabaları almak ve tamiratını yaptırmak için önce fiyat araştırması yapın. Parçaların çıkma fiyatlarını ve nerelerde satıldığını iyice araştırın. Pert arabalar durumuna göre kaportacılar tarafından yaklaşık 2 hafta içinde tamir edilebiliyor. Çıkma parça tedariği için birkaç gününüzü ayırmanız gerekebilir. Bu süreçte en uygun fiyata arabayı trafiğe çıkarmak için çaba sarf edin.