Tiyatromuzda ustaların taşıdığı kavuğun son sahibi Rasim Öztekin, kavuğu 20 Eylül'de Şevket Çoruh'a devredeceğini açıkladı. Kel Hasan Efendi, İsmail Dümbüllü, Münir Özkul, Ferhan Şensoy ve Rasim Öztekin gibi ustalardan sonra kavuk, 'Arka Sokaklar'ın Mesut Komiser'ine mi gidecek yani?
Bugüne kadar usta tiyatrocuların taşıdığı kavuğun Şevket Çoruh'a verilecek olması tiyatro camiasının bölünmesine neden oldu. Günaydın köşe yazarı Mevlüt Tezel bugün ki yazısında Rasim Öztekin'i ve Şevket Çoruh'u kaleme aldı.
İşte Mevlüt Tezel'in o yazısı…
Şevket Çoruh'un kavuğu hak etmediğini yazınca ortalık karıştı. Hak veren çok oldu, eleştirenler de oldu. Aslında bu polemikten sıkıldım ama cahilce yorum yapanlara meydanı boş bırakmamak gerekiyordu! Halbuki çok basit bir soru sormuştum: Madem kavuğu veriyorsunuz, Çoruh'un oynadığı ses getiren üç tiyatro oyunu söyleyin. Yok, vallahi de, billahi de yok! Çoruh, konservatuvar mezunu değil. Yerli dizilerin patladığı dönemde oyunculuk kursuna giden, herkesin oyuncu yapıldığı bir dönemde kapağı 'Arka Sokaklar' dizisine atan ve birkaç popüler filmde rol alan ortalama bir oyuncu. Çoruh'un biyografisinde bile oynadığı tiyatro oyunu olarak sadece 'Caveman' (Mağara Adamı) oyunundan bahsediliyor.
USTALARA AYIP OLUYOR
Çoruh için hep şu söyleniyor; tiyatro açmak için evini sattı, tiyatroya hizmet ediyor ve kavuğu hak ediyor. Böyle çocukça argümanlarda bulunup kendinize güldürmeyin! O zaman tiyatro açan herkese kavuk verelim! Bu devirde tiyatro açanı kutlarım ama Çoruh'tan sanki tiyatroda ekol oluşturmuş Kenter Tiyatrosu'nu kurmuş gibi bahsetmeyin lütfen, ustalara ayıp oluyor!
'Arka Sokaklar'dan ayrıldıktan sonra atarlı tweet atıp takipçi kasmak dışında bir derinliği olmayan ortalama bir dizi oyuncusunu kavuğu hak ediyor diye kimseye yutturmayın! Çoruh'a gelene kadar Pişekar takkesini (Daha önce yazdım; verilen kavuk değil, Pişekar takkesi, orijinal kavuk Dümbüllü Ailesi'nde) hak edecek birçok tiyatrocu var.