Hindistan'ın Bareilly şehrinde, cumartesi günü (23 Kasım) dehşete düşüren bir olay yaşandı. Çevredeki bir köyden gelen köy sakinleri, nehir kenarında suya gömülü bir aracın içinde 3 kişinin cansız bedenini buldu.
Polis soruşturmasında yer alan detaylara göre; kurbanlar bir düğünden eve dönmek için Google Haritalar'ı kullanmaktaydı. Navigasyon, onları tamamlanmamış bir köprüye yönlendirdi. Araç yüksek hızda olduğu için duramayan yolcular, yaklaşık 7,5 metre yükseklikten Ramganga nehir yatağındaki bir çukura düşerek olay yerinde hayatlarını kaybetti.
Kurbanların kimliklerinin güvenlik görevlisi olarak çalışan Kaushal Kumai, Vivek Kumar ve Amit Kumar olduğu öğrenildi. Üçlünün eve kısa yoldan gitmeye çalıştığı bilgisine ulaşıldı. Kaza yerindeki köprünün 2022'deki şiddetli sel felaketinde yıkıldığı ve yerel halk arasında "ölüm tuzağı" olarak adlandırıldığı bilgisi edinildi.
Yıkılan köprüde seyahate izin verilmemesine rağmen, yeterli uyarı levhalarının olmaması ciddi bir tehlikeye neden olurken, popüler navigasyon uygulamasına aşırı güvenmenin bedeli de bir kez daha gözler önüne serildi. Bu durum, Google Haritalar'ın rota önerilerini nasıl yaptığı sorusunu da tekrar gündeme getirdi.
VERİLER İKİ YERDEN GELİYOR
Google Haritalar'ın A noktasından B noktasına en kısa mesafeyi hesaplamak için Dijkstra algoritmasını kullandığı bilinmekte. Dijkstra algoritması genellikle en kısa yol problemini çözmek için en basit algoritma olarak kabul ediliyor. En iyi rotayı önermek için Google Haritalar iki kaynaktan gelen verileri ayrıştırıyor. Bunlar arasında diğer Google kullanıcılarından toplanan gerçek zamanlı veriler ve yerel yetkililerden gelen bilgiler buluyor. Google Haritalar'ın 'yolu güncelle' özelliği kullanıcıların eksik yolları, var olmayan yolları ve kapalı yolları bildirmelerine olanak tanıyor.