Ticaret Bakanlığınca uygulanan "doğrulanmış ilan" düzenlemesinin detayları belli oldu. 15 Eylül'de başlayan ve 1 Ocak 2025 tarihinde zorunlu hale gelecek olan Elektronik İlan Doğrulama Sistemi fahiş kira ve konut bedellerini de frenleyecek.
1- İLANIN SİSTEMDEN DOĞRULANDIĞI NASIL ANLAŞILIR?
Yanında doğrulanmış ilan logosu olan ilanların hepsi yetki doğrulaması yapılmış olarak servis edilecek.
2- BİREYSEL İLANLAR NASIL VERİLECEK?
Bireysel ilanın verilme aşamasında ilan platformunun sayfasındaki ilgili alana taşınmaz numarası girilecek. Sistem, malik ve hısımlık kontrolünü otomatik olarak yapacak.
3- İLANLAR EMLAK İŞLETMESİNCE NASIL VERİLECEK?
Emlak işletmelerinin ilan girebilmesi için taşınmaz ticareti yetki belgesi sahibi olması gerekecek. Taşınmaz sahibi emlakçıya yetki verecek.
4- TAPU KAYDI OLMAYAN TAŞINMAZ İÇİN NASIL İLAN VERİLECEK?
Tapu kaydı olmayan taşınmazlara ilişkin ilanların girişinde ilan platformunda "tapum yok" seçeneği işaretlenecek.
5- TAŞINMAZ İÇİN VERİLEN YETKİ İPTAL EDİLEBİLECEK Mİ?
e-Devlet'te yer alan "EİDS taşınmaz ilanı yetkilendirme işlemleri" ekranında yer alan "iptal et" butonuna tıklanarak verilen yetki iptal edilebilecek.
6- TAŞINMAZ İÇİN VERİLEN YETKİNİN SÜRESİ UZATILABİLECEK Mİ?
Yetki süresi, e-Devlet'teki "süreyi uzat" butonu tıklanarak en az 3 ay uzatılabilecek.