Indicata'nın ikinci el online pazar raporundan derlenen verilere göre, Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında geçen ay 188 bin 764 (ilandan tamamen kaldırılan araçlar satılmış kabul edildiğinde) satış gerçekleşti.
Satışlarda nisan ayına kıyasla yüzde 1,4 azalış olurken, geçen yılın mayıs ayına göre yüzde 67 ve son 3 yılın ortalamasına bakıldığında da yüzde 29 artış kaydedildi.
Geçen ay ikinci el online satışlar içinde binek araçların payı yüzde 82, hafif ticari araçların payı da yüzde 18 olarak belirlendi.
EN ÇOK SATILAN 10 MARKA
İkinci el online pazarda mayısta en çok tercih edilen otomotiv (binek ve hafif ticari) markası 27 bin 540 satışla Volkswagen (VW) oldu. VW'yi, 23 bin 464 adetle Renault ve 20 bin 613 adetle Fiat izledi.
Satış sıralamasında 18 bin 881 satışla Ford, 9 bin 795 ile Opel, 9 bin 466 adetle BMW, 9 bin 290 satışla Hyundai, 9 bin 126 adetle Mercedes-Benz, 8 bin 530 adetle Peugeot ve 7 bin 38 adetle Toyota ilk 10 içinde yer aldı.
Geçen ay ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında satılan araçların yüzde 76'sını ilk 10 marka gerçekleştirdi.
PASSAT SATIŞLARDA İLK SIRADA
İkinci el online binek araç pazarında mayısta toplam 154 bin 624 satış gerçekleşti.
VW Passat, 7 bin 739 adetle mayıs ayında da en çok satılan model oldu. Bunu 7 bin 267 adetle Renault Clio, 6 bin 233 adetle Fiat Egea, 6 bin 23 adetle Renault Megane, 5 bin 378 adetle Ford Focus, 4 bin 406 adetle Toyota Corolla, 4 bin 122 adetle VW Polo, 4 bin 3 adetle Opel Astra, 3 bin 970 adetle VW Golf ve 3 bin 350 adetle de Renault Fluence takip etti.
Söz konusu 10 model, toplam binek satışlarının yüzde 34'ünü oluşturdu.