55 kilometrelik bir dev: Hong-Kong Zhuhai-Macau Köprüsü 3 köprü ve bir tünelden oluşan proje 20 milyar dolar yani yaklaşık 110 milyar liraya mâl oldu. En uzun köprü geçişi ise tam 29,6 kilometre. Köprünün tamamı için geçiş ücreti olarak ise 21 dolar ödemek gerekiyor. Bölgenin en işlek deniz yollarından birinin üzerine yapılan köprü için yapay bir ada inşaa edildi. 400 bin ton çelik kullanıldı. 8 yılda tamamlanan proje için denizin 40 metre derinliğine 6,7 kilometre uzunluğunda bir sualtı tüneli de yapıldı. Köprünün açılmasıyla 4 saatlik Hong Kong Zhuhai rotası 45 dakikaya inecek. Ancak köprünün Çin sembolik anlamı da büyük. Aktivistler, köprünün Pekin'in 1997 yılında Çin'e bağlanan Hong-Kong üzerindeki etkisini arttırmak için bir güç gösterisi olduğunu iddia ediyor. Köprüden 2030 yılına kadar günde 29 bin araç ve 126 bin yolcu geçmesi planlanıyor. Köprüyü kullanmak içinse özel bir izin belgesi gerekiyor. Projeyle Hong Kong, Macau ve Zuhau'daki ekonomik kalkınmanın arttırılması bekleniyor. Uruguay'daki daire şeklindeki köprü görenleri şaşırtıyor. Garzon lagününün iki yakasındaki Rocha ve Maldonado şehirleri arasında bağlantı kuran köprü Uruguay'ın güney kıyısında bulunuyor. Rafael Vinoly tarafından tasarlanan köprünün tamamlanması 12 ay sürdü. Köprünün bu şekilde tasarlanmasının bir amacı var. Vinoly'e göre köprü dairesel yapısı sayesinde sürücülerin fazla hız yapmasına engel oluyor aynı zamanda manzarayı panoramik olarak izleme fırsatı sunuyor. Köprüyü kullanan sürücüler bu yolda hız yapamayacağından, muhteşem manzaranın tadını rahat rahat çıkarabilecek. Yolun mimarı sadece araçları değil yayaları da düşünmüş. Köprünün her iki şeridine de yapılan yürüyüş yollarıyla manzaranın tadını çıkarmak isteyen yayalar da düşünülmüş. Çin'de geçtiğimiz pazar trafiğe açılan Hubei eyaletindeki Guzhao karayolu görenleri şaşırtıyor. 10.9 kilometre uzunluğundaki yol 4.4km'lik su üzerine inşa edilmiş durumda. Çin'in en güzel yolu olarak gösterilen Guzhao karayolu uzak köylere ulaşımı sağlıyor. Tamamen çevreye zarar vermeden yapılması planlanan yol için hiç ağaç kesilmedi ve yapım süresinde hiçbir canlı hayatını etkilenmemesine dikkat edildi.