Belgeler ortaya çıktı Facebook'un gizli planı deşifre oldu! Hedefte çocuklar ve bebekler bile var!

Wall Street Journal'ın ele geçirdiği belgelerde Facebook'un, Snapchat ve TikTok gibi rakiplerle mücadele etmek için inceleme başlattığı ve bazı yöntemler keşfettiği ortaya çıktı. Belgelerde Facebook'un henüz ergenliğe bile adım atmamış çocukları platformlarına çekmek için çalıştığı görülüyor.

Giriş Tarihi: Güncelleme Tarihi:
Takvim Logo

Son haftalarda başta Wall Street Journal gazetesi olmak üzere birçok medya kuruluşu Facebook ve bünyesindeki şirketlerin kullanıcılarının verilerini kullandığını ve özellikle genç ve ergen kullanıcıların psikolojisini bozduğunun ortaya çıkarmasından sonra Facebook'a bir darbe daha geldi.

Takvim Logo

ABD'nin dünya çapında takip edilen gazetelerinden Wall Street Journal'ın ele geçirdiği belgelerde Facebook'un, Snapchat ve TikTok gibi rakiplerle mücadele etmek için inceleme başlattığı ve bazı yöntemler keşfettiği ortaya çıktı.

Takvim Logo

Belgelerde Facebook'un henüz ergenliğe bile adım atmamış çocukları platformlarına çekmek için çalıştığı görülüyor.

Takvim Logo

Facebook'un iç yazışmalarında 8 ile 12 yaşları arasındaki çocuklarla ilgili araştırma yapan yetkililer, "Uzun vadede çocukların aktif birer kullanıcı olmasının" planladığını da belirtti. Facebook yetkilileri, genç neslin kendi gelecekleri için kritik bir öneme sahip olduklarını da belgelerde açıkça yazdı.

Takvim Logo

Yazışmaların birinde çocukların arkadaşlarıyla buluştuklarında platformların kullanılabileceği ve bu sayede küçük çocukların da Facebook ve Instagram'a girebilecekleri belirtiliyor.

Takvim Logo

2020'de yazılan belgelerin birinde, "20'li yaşların başındaki gençlerden kime ne? Onlar değerli fakat işe yaramayan bir izleyici kitle" ifadesi yer alıyor.

Takvim Logo

Öte yandan Facebook'un uygulama içindeki geliştirmeleri sadece rakipleri Snapchat ve TikTok'la rekabet edebilmek adına yaptığı da ortaya çıktı. Facebook'un çocukları ve yaşları 10-12 arasında değişen gençleri anlamak için bir dizi araştırma ve anket yaptığı belirtilirken 2018'de hazırlanan bir raporda, "Tablet ve telefonların yaygınlaşmasıyla çocuklar 6 yaşında bile internete girmeye başlıyor. Bunu görmezden gelemeyiz. Sadece gençler için tasarlanmış bir Facebook deneyimini düşünsenize" deniliyor.

Takvim Logo

Öte yandan yayınlanan belgelerde Facebook'un farklı yaş gruplarına özel platformlar oluşturmayı planladığı kaydedildi. Yetişkinler, 16-yetişkin arası dönem, 13-15 yaş arası ergenler, 10-12 yaş arası çocuklar, 5-9 yaş arası çocuklar ve 0-4 yaş arasın bebekler gibi bir kategori düzeni oluşturulmaya çalışıldığı da kaydedildi.

Takvim Logo

Facebook'un bu sayede küçük yaşta çocuklarda alışkanlık yaratmayı amaçladığı kaydedildi.

Normalde Facebook ve Instagram'da belirli bir yaş sınırı var ve şirketin geleceği de gençleri elinde tutmasında yatıyor.

Takvim Logo

INSTAGRAM, ÇOCUKLARA ÖZEL PROJESİNİ ELEŞTİRİLER ÜZERİNE DURDURDU
Instagram, 13 yaş altı çocuklar için geliştirdiği uygulamasını eleştiriler üzerine askıya aldığını duyurdu.

Instagram'ın Başkanı Adam Mosseri, Twitter'dan yaptığı açıklamada, şirketin "aileler, uzmanlar, karar vericiler ve denetleyicilerle birlikte çalışarak onların endişelerini dinleyeceğini ve projenin genç ergenler için değerini ve önemini göstereceğini" belirtti.

Takvim Logo

Facebook tarafından 2012 yılında satın alınan Instagram'ın 13 yaş altı için özel bir platformu olmasının çocuklar için daha iyi olacağına inandıklarını ifade eden Mosseri, YouTube ve TikTok gibi şirketlerin de yaş grubuna özel uygulamaları olduğunu hatırlattı.

Takvim Logo

Geçen hafta Wall Street Journal gazetesinin yayınladığı Facebook'un şirket içi raporları, Instagram'ın gençler üzerindeki olumsuz etkisinin şirket tarafından bilindiğini ortaya çıkarmıştı. Buna rağmen Instagram'ın 13 yaş altı çocuklar için bir uygulama üzerinde çalışması kamuoyunda tepkiye yol açmıştı.

Takvim Logo

Instagram kullanıcıların yüzde 40'ını, 22 yaş ve altı gençler oluşturuyor.

ABD'de her gün Facebook uygulamasını kullanan 5 milyon gence karşılık Instagram'ı 22 milyon gencin kullandığı kaydediliyor.

Takvim Logo

Gençlerin, Instagram'da, Facebook'tan yüzde 50 daha fazla zaman geçirdiği belirtiliyor.

Takvim Logo
Takvim Logo
Takvim Logo