Ramazan ayının mübarek havası, Adıyaman'ın tarih kokan sokaklarını, yeşil doğasını ve sıcak yürekli insanlarını sararken, bu özel ayın maneviyatını yaşamak isteyenler için sahur ve iftar saatleri büyük bir önem taşıyor. Adıyaman imsakiye 2024 sayfamızda Diyanet Ramazan İmsakiyesi ile Adıyaman iftar vakti ve saati ne zaman, iftara ne kadar kaldı, Adıyaman imsak saat kaçta ve Adıyaman sahur vakti kaçta bitiyor ile birlikte teravih namazı vakti saat kaçta başlıyor ilçelerin imsak (sahur saatleri ve vakitleri) bilgileri yer alıyor."
Adıyaman'da 2024 Ramazan ayının gelmesiyle birlikte, müslümanlar için iftar ve sahur saatlerini belirlemek önemli bir husus haline gelmiştir. Bu bilgilerin güvenilir bir biçimde sunulması, Ramazan ibadetlerini yerine getirenler için büyük önem taşır. Peki, Adıyaman'da oruç ne zaman, saat kaçta açılacak? İşte konu hakkında detaylar...
ADIYAMAN İFTAR VAKTİ VE SAHUR SAATLERİ 2024 TIKLAYINIZ
ORUÇ NE DEMEKTİR?
Oruç Farsça'daki rûze kelimesinin Türkçeleşmiş şeklidir. Arapça'sı savm ve sıyâmdır. Savm kelimesi Arapça'da "bir şeyden uzak durmak, bir şeye karşı kendini tutmak, engellemek" anlamında kullanılır.
İMSAK NE DEMEKTİR?
Fıkıh terimi olarak ise, imsak vaktinden iftar vaktine kadar, bir amaç uğruna ve bilinçli olarak, yeme içme ve cinsel ilişkiden uzak durmak demektir. İmsak, Arapça'da, "kendini tutmak, engellemek" anlamına gelir.
Orucun temel unsuru da (rükün) bu anlamdır. İmsak vakti tabiri, dilimizde, oruç yasaklarından (yeme içme ve cinsel ilişki) uzak durma vaktinin başlangıcı anlamında kullanılır. İmsak vakti, tan yerinin ağarması (fecr-i sâdık; bk. Namaz Vakitleri bölümü) vakti olup, bu andan itibaren yatsı namazının vakti çıkmış, sabah namazının vakti girmiş olur; bu vakit aynı zamanda sahurun sona erip orucun başlaması vaktidir.
İFTAR VAKTİ NE DEMEKTİR?
İftar vakti ise, oruç yasaklarının sona erdiği vakit anlamında olup, güneşin batma vaktidir. Bu vakitle birlikte akşam namazının vakti de girmiş olur. Gündüz ve gecenin teşekkül etmediği bölgelerde oruç süresi, buralara en yakın normal bölgelere göre belirlenir. İmsakin, ikinci fecirle başlayacağı konusunda fakihler arasında görüş birliği olmakla birlikte, kimi fakihler bu hususta, daha ihtiyatlı olduğu gerekçesiyle fecr-i sâdıkın ilk doğuş anına, kimileri ise oruç tutanlar lehine olduğu gerekçesiyle ışığın biraz uzayıp dağılmaya başladığı zamana itibar edilmesini önermişlerdir.