Konut satışı en çok nerede arttı?

Türkiye genelinde, Temmuz-Ağustos-Eylül döneminde (üçüncü çeyrek) 83 bin 697 konut satıldı.

Bu dönemdeki konut satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25,21, bir önceki döneme göre de yüzde 7,28 oranında azaldı.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2010 yılı 3. Dönem Konut Satış İstatistiklerini açıkladı.
Buna göre, Türkiye genelinde 2009 yılının Temmuz-Ağustos-Eylül döneminde 111 bin 913 konut satılırken, bu sayı 2010 yılının aynı döneminde 83 bin 697'ye geriledi.
Üçüncü çeyrekteki konut satışları, bir önceki çeyreğe göre de yüzde 7,28 oranında azaldı. 2010 yılının ikinci çeyreğinde 90 bin 270 konut satılmıştı.
Temmuz-Ağustos-Eylül döneminde konut satışlarında bir önceki döneme göre, en yüksek artış yüzde 30,22 ile Kırıkkale, Aksaray, Niğde, Nevşehir, Kırşehir bölgesinde gerçekleşti.
Bu bölgeyi yüzde 26,11 ile Ağrı, Kars, Iğdır, Ardahan, yüzde 18,07 ile Konya, Karaman, yüzde 16,50 ile Samsun, Tokat, Çorum, Amasya ve yüzde 12,92 ile Mardin, Batman, Şırnak, Siirt bölgeleri izledi.
Aynı dönemde konut satışlarında bölge düzeyinde bir önceki döneme göre en fazla azalış gösteren bölge ise yüzde 24,04 ile İstanbul oldu. İstanbul'u, yüzde 15,07 ile Şanlıurfa, Diyarbakır, yüzde 12,31 ile Ankara, yüzde 11,10 ile Antalya, Isparta, Burdur ve yüzde 10,55 ile Adana, Mersin bölgeleri takip etti.
3 BÖLGEDE ARTIŞ, 23 BÖLGEDE DÜŞÜŞ
2010 yılının üçüncü döneminde önceki yılın aynı dönemine göre konut satışlarında 3 bölgede artış olurken, diğer 23 bölgede düşüş gerçekleşti.
Artış gösteren bölgeler yüzde 11,54 ile Mardin, Batman, Şırnak, Siirt, yüzde 6,01 ile Van, Muş, Bitlis, Hakkari ve yüzde 0,26 ile Bursa, Eskişehir, Bilecik bölgeleri oldu.
Geçen yılın aynı dönemine kıyasla konut satışlarının en fazla düşüş gösterdiği bölgeler ise yüzde 48,20 ile Erzurum, Erzincan, Bayburt, yüzde 38,19 ile Ankara, yüzde 35,98 ile İzmir ve yüzde 34,43 ile Zonguldak, Karabük, Bartın bölgeleri oldu.
4 dönemlik ortalama ve değişimlere bakıldığında ise konut satış sayılarında sadece yüzde 5,24 ile Van, Muş, Bitlis, Hakkari bölgesinde artış meydana geldi. Düşüş gösteren bölgeler ise sırasıyla Erzurum, Erzincan, Bayburt (yüzde 39,99) İstanbul (yüzde 35,53), Ağrı, Kars, Iğdır, Ardahan (yüzde 32,32) ve İzmir (yüzde 29,36) olarak hesaplandı.
TÜİK'in verilerine göre 2010 yılında yapılan konut satış miktarları bölgeler itibariyle şöyle:
. SATIŞ MİKTARI
(2010 YILI)
BÖLGELER 1. DÖNEM 2.DÖNEM 3. DÖNEM
-------- ------------ ---------- ---------
TÜRKİYE TOPLAMI 85.857 90.270 83.697
İstanbul 18.994 21.485 16.320
Tekirdağ, Edirne, Kırklareli 760 1.061 1.030
Balıkesir, Çanakkale 822 1.033 1.058
İzmir 5.038 5.014 4.567
Aydın, Denizli, Muğla 1.805 1.835 1.785
Manisa, Afyon, Kütahya, Uşak 1.745 1.858 1.843
Bursa, Eskişehir, Bilecik 5.425 5.261 5.770
Kocaeli,Sakarya,Düzce,Bolu,Yalova 1.462 1.851 1.738
Ankara 16.348 15.814 13.867
Konya, Karaman 2.581 2.557 3.019
Antalya, Isparta, Burdur 5.583 5.882 5.229
Adana, Mersin 4.282 4.493 4.019
Hatay, K.Maraş, Osmaniye 1.539 1.592 1.560
Kırıkkale,Aksaray,Niğde,Nevş,Kırş 1.830 1.810 2.357
Kayseri, Sivas, Yozgat 2.929 3.638 3.745
Zonguldak, Karabük, Bartın 401 480 459
Kastamonu, Çankırı, Sinop 572 576 533
Samsun, Tokat, Çorum, Amasya 3.005 2.782 3.241
Trab,Ord,Gires,Rize,Artv,Gümüşhane 1.886 1.913 1.927
Erzurum, Erzincan, Bayburt 431 505 546
Ağrı, Kars, Iğdır, Ardahan 201 226 285
Malatya, Elazığ, Bingöl, Tunceli 2.343 2.548 2.742
Van, Muş, Bitlis, Hakkari 310 310 335
Gaziantep, Adıyaman, Kilis 2.708 2.546 2.846
Şanlıurfa, Diyarbakır 2.341 2.635 2.238
Mardin, Batman Şırnak, Siirt 516 565 638

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.