Kartla 3.7 trilyon harcadık

Geçtiğimiz yıl kartlı ödemeler yüzde 117 artışla 3.7 trilyona ulaştı. Zirveyi ise 1 trilyon lira ile market-gıda ödemeleri aldı. İşte merak edilen tüm detaylar...

Kartlı ödemeler 2022'de bir önceki yıla göre yüzde 117 artışla 3 trilyon 708 milyar liraya ulaştı. Bankalararası Kart Merkezi'nin açıkladığı verilere göre, kredi kartı sayısı 2022'de 2021'e göre yüzde 19 artışla 99.5 milyona ulaştı.
Banka kartı sayısı ise yüzde 13 artarak 168.9 milyon oldu. Ön ödemeli kart sayısı da yüzde 25 artarak 71.6 milyon buldu. Böylelikle toplam kart sayısı yüzde 17 artarak 340 milyon oldu. 2022'de kredi kartlarıyla yapılan ödeme tutarı yıllık yüzde 110 artarak 2 trilyon 954 milyar liraya ulaştı. Banka kartlarıyla yapılan ödeme tutarında ise yıllık yüzde 146 artış gerçekleşti ve 688.5 milyar lira oldu. Kartlı ödeme tutarı büyüklüğüne göre sektörel sıralamada ise zirveyi 1 trilyon lira ile market-gıda ödemeleri aldı.
Bu sektörü, 349.2 milyar lira ile akaryakıt, 306.1 milyar ile giyim ve aksesuar, 278.2 milyar lira ile elektronik eşya, 212.3 milyar lira ile yemek takip etti. İnternetten kartlı ödemeler 2022'de yüzde 126 artarak 1 trilyon 28 milyar liraya yükseldi. İnternetten yapılan kartlı ödemelerin payı ise yüzde 26'ya ulaştı.
REKOR GÜNLERİ
◗ KARTLI NAKİT ÇEKİM REKORU: 15.5 milyar TL ile 8 Temmuz'daki Kurban Bayramı arife günü.
İNTERNETTEN EN FAZLA KARTLI ÖDEME: 6.1 milyar TL ile 'Muhteşem Cuma' denilen 25 Kasım'da.
EN FAZLA KARTLI ÖDEME TUTARI: 20.8 milyar lira ile 30 Aralık'ta
EN FAZLA TEMASSIZ ÖDEME: 3.6 milyon kartla, 27.6 milyon temassız ödeme ile 31 Aralık'ta.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.