TOGG'la birlikte Türkiye elektrikli oto üssü olacak: 2030'a kadar fabrikalar elektrikli üretecek

Üretiminin yüzde 85’ini ihraç eden Türkiye otomotiv sanayisinde, elektrikli dönüşüm 2022’de Ford Otosan ve Togg’la başlayacak. 2030’a kadar bütün fabrikalar elektrikli araç üretecek.

Giriş Tarihi 03 Ocak 2022, 07:02 Güncelleme 03 Ocak 2022, 09:11
TOGG’la birlikte Türkiye elektrikli oto üssü olacak: 2030’a kadar fabrikalar elektrikli üretecek

İÇİNDEKİLER

Klasik motordan, hibrit teknolojisine geçen Türkiye otomotiv sanayisi, şimdi de elektrikli araç üretimine hazırlanıyor. Elektrikli dönüşüme Ford Otosan ve Türkiye'nin Otomobil Girişim Grubu öncülük yapacak. Onları diğer fabrikalar izleyecek. Sabancı Üniversitesi İstanbul Uluslararası Enerji ve İklim Merkezi (IICEC) tarafından düzenlenen "Dünyada ve Türkiye'de Elektrikli Araçlar Görünümü" başlıklı konferansta konuşan Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Haydar Yenigün, OSD üyelerinin birçoğunun otomobil üretimlerini 2030'a kadar elektrikliye çevirmiş olacağını söyledi.



DÖNÜŞÜM BAŞLADI
Türkiye otomotiv sanayisinin yüzde 85'in üzerinde Avrupa'ya ihracat yaptığını hatırlatan Yenigün, şöyle devam etti: "Artık müşteriler, dünyamızı korumayı öncelikli bir madde olarak, biz üreticilerin önüne koyuyor. Dolayısıyla elektrikli araç istiyorlar. Bu, bizim için olmazsa olmaz. Önce otomobiller, hemen ardından hafif ticari araçlar, kamyonlar ve otobüsler elektriklenecek.

Ayrıca Yeşil Mutabakat'la birlikte otomotiv sektöründe enteresan gelişmelerin görüleceği bir sürece girildi. Yeşil Mutabakat karbon nötr olma hedefi ile net bir tarif yapıyor ve ülkeler de bunun altına imza atıyorlar. 2030'a geldiğimizde bunun tamamı hayata geçmiş olmak zorunda. Sanayimizin, rekabetçiliğimizin korunması ve ekonomiye sağladığı katkının sürdürülebilmesi AB'deki gelişmelere uyumlu üretim yapması çok önemli. Bu bağlamda zaman, emek ve para gerektiren önemli bir dönüşüm içindeyiz."



Ford Otosan, Gölcük fabrikasında ticari araç Transit'in tam elektrikli versiyonunu üretecek. E-Transit, 2022 bahar aylarında satışa sunulacak. Ford'un Avrupa'da sattığı Transit ailesi araçların yüzde 85'inin üretimini Türkiye'de gerçekleştiren şirket, E-Transit ile birlikte Ford'un Avrupa'daki elektrikli araç üssü olacak.


ÜRETİM 2022 SONUNDA
Türkiye'nin
Otomobili Girişim Grubu, Gemlik fabrikasında üretime 2022 sonunda başlayacak. Togg'un satışa sunacağı ilk model C-SUV olacak. Ardından C-Sedan modeli yola çıkacak. Bu iki modeli C-Hatchback ve B segmentinde bir SUV izleyecek. Son olarak C-MPV satışa sunulacak. Şirket, 2030'a kadar tek bir platformdan 5 farklı modelle toplam 1 milyon adet araç üretmeyi planlıyor.

PETROL FATURASINDAN 2.5 MİLYAR $ TASARRUF
Konferansta "Türkiye Elektrikli Araçlar Görünümü" raporunun sunumunu yapan IICEC Direktörü Bora Şekip Güray, 2030'da elektrikli araç parkının 2 milyon adete ulaşacağını, otomobil pazarında satışların 3'te 1'inin elektrikli oto olacağını söyledi. Güray, elektriğin petrolü ikamesiyle Türkiye'nin 2.5 milyar dolar tasarruf edeceğini ifade etti.



OTODA 6, TİCARİDE 2'NCI SIRADAYIZ
Sabah'ta yer alan habere göre, otomotiv sektörünün Türkiye'de milli gelirin yüzde 5'inden fazlasını ürettiğini belirten Haydar Yenigün, şöyle konuştu: "Otomotiv sanayisinin kapasitesi 2 milyon civarında. 1-2 yıl içinde 2.5 milyona çıkacağını öngörüyoruz. Üretimin yüzde 85'i ihraç ediliyor. 6.8 milyar dolarlık dış ticaret fazlası veriyoruz. Avrupa'da otomobil üretiminde 6'ncı, ticari araç üretiminde 2'inci, toplamda ise Avrupa içinde 4'üncü sıradayız."



MİNİBÜS VE OTOBÜSLER ELEKTRİKLENDİ
Avrupa'nın en büyük otobüs üreticisi Türkiye, iddiasını elektrikli otobüslerde de sürdürüyor. Türkiye'de geliştirilen elektrikli otobüsler, Avrupa'ya ihraç edilmeye başlandı. Temsa, MAN, Anadolu Isuzu, Karsan, Otokar elektrikli otomobil geliştiriyor.

SÜRÜCÜSÜZ OTOMOBİLLERE GÜVEN ARTIYOR
FORD tarafından bu sene 10'uncu kez hazırlanan ve Amerika, Asya, Avrupa ile Orta Doğu'daki 14 ülkeyi kapsayan "Ford Trend Raporu" araştırması yayınlandı. Rapora göre, sürücüsüz araçların güven değeri artarken, ebeveynlerin yüzde 65'i, çocuklarının bir yabancı tarafından kullanılan bir araçta olmasındansa sürücüsüz (otonom) araç kullanmasını tercih edeceğini belirtiyor. Ayrıca bir insan tarafından kullanılan araçtansa sürücüsüz bir araçta kendini daha güvende hissedeceğini düşünenlerin sayısı oldukça yüksek.

Bu oran erkeklerde yüzde 50, kadınlar da ise yüzde 41. Ayrıca, Y ve Z kuşaklarının yüzde 31'i, yeni kuşakların otomobil kullanmayı öğrenmeye ihtiyaç duymayacağını düşünüyor. Raporda ortaya çıkan ilginç bir konu ise; dünya çapında erkeklerin yüzde 38'inin 2050'ye kadar uçan otoların hayatımıza gireceğini düşünmesi. Araç sahibi olmak yerine araç paylaşım hizmeti kullanmanın daha iyi bir seçenek olduğunu düşünen gençlerin sayısı giderek artıyor. Z kuşağından 4 kişiden 1'i araç paylaşım hizmeti seçeceğini belirtiyor.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN