İşte algı operasyonları ve spekülatif ataklara karşın ekonominin gerçek tablosu

Hükümeti erken seçime zorlamak adına gerçekleştirilmeye çalışılan saldırılara, döviz kurlarındaki spekülatif ve sanal artışlara karşın Türkiye yatırım, büyüme ve istihdamda başarı hikayesi yazıyor. Türkiye ihracat, turizm gelirleri ile konut, araba, beyaz eşya satışlarında geçmiş dönemlere göre artan bir ekonomik hareketlilik yaşıyor. Zorlu pandemi yılında yüzde 1,8 büyüyen Türkiye, bu yıl ilk çeyrekte yüzde 7, ikinci çeyrekte ise yüzde 21,7 büyüme kaydetti. Haftaya açıklanması beklenen üçüncü çeyrek büyümesinin de çift haneli olması bekleniyor. Büyümenin önce göstergeleri yılın son çeyreğinde de güçlü büyümenin sürdüğünü gösteriyor. Türkiye’nin 2021’i yüzde 9-10 bandında bir büyümeyle kapatması bekleniyor.

Türkiye ekonomisine ilişkin temel göstergeler, kurlardaki hareketliliğin spekülatif olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Kur üzerinden yapılan saldırılarla oluşturulan spekülatif fiyatlamaların kasine; büyüme, yatırım, istihdam, ihracat başta olmak üzere ekonomideki aktivitenin güçlü olduğunu gösteren onlarca parametre var. Turizm gelirleri ile konut, araba, beyaz eşya satışları gibi harcama kalemlerinde de Türkiye geçmiş dönemlere göre artan bir ekonomik hareketlilik yaşıyor. Benzer bir parlak tablo, kamu maliyesinin güçlü yapısını ortaya koyan verilerde de var.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.