Evde bakım maaşı 9 Kasım hesaplara yattı mı? Evde bakım maaşı yatan iller hangileri? Başvuru için şartlar…

Gündemde yoğun bir şekilde Evde bakım maaşı 9 Kasım hesaplara yattı mı? Sorusunun yanıtı sıklıkla araştırılıyor. Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından her ay olmak üzere ihtiyaç sahibi vatandaşların hesaplarına yatırılan evde bakım maaşı ekonomi gündeminden düşmeyen konular arasında yer alıyor. Henüz başvuru yapmamış olanlar hangi şartların istendiğini merak ediyor. Peki evde bakım maaşı başvuru şartları neler? Evde bakım maaşı yatan iller hangileri? Merakla beklenen ödemeler yapıldı mı? İşte detaylar…

Giriş Tarihi 09 Kasım 2021, 06:41 Güncelleme 12 Kasım 2021, 07:08
Evde bakım maaşı 9 Kasım hesaplara yattı mı? Evde bakım maaşı yatan iller hangileri? Başvuru için şartlar…

İÇİNDEKİLER

Evde bakım maaşı 9 Kasım hesaplara yattı mı? Evde bakım maaşı yatan iller hangileri? Sorgulamaları arama motorları üzerinden yoğun bir şekilde yapılıyor. Kasım ayının ilk günleri yaşanırken tüm illerden vatandaşların en çok merak ettiği konuların başında geliyor. Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın bakıma muhtaç olan kişilere her ay ödediği evde bakım maaşının Kasım ayı için hesaplara yatıp yatadığı bilgisini haberimizden öğrenebilirsiniz. Henüz başvuru yapmamış olanlar için de şartları derledik.

9 KASIM EVDE BAKIM MAAŞI NE ZAMAN YATACAK?

Evde bakım maaşının Ekim ayı bugün itibariyle il il yapılmaya başlanacak, iller açıklandığında haberimizde yer alacak. Bu destek ödemesi, her ayın 15'i ile 30'u arasında gerçekleştirilmektedir.

İşte merak edilen detaylar;

2021 EVDE BAKIM MAAŞI NE KADAR?

Evde bakıma muhtaç yaşlı ve engelli yakınına bakanlara ödenen bin 657 lira tutarındaki aylık, 1.798 liraya ulaştı.

EVDE BAKIM AYLIĞI SORGULAMA İŞLEMİ NASIL YAPILIR?

Evde Bakım aylığı ödemelerinin hesabınıza yatıp yatmadığını e-Devlet üzerinden sorgulayabilirsiniz. TC kimlik numaranız ile e-Devlet şifrenizi kullanarak giriş yaptıktan sonra arama çubuğuna "Engelli Evde Bakım Ödeme Bilgileri Sorgulama" yazın ve tıklayın. Açılan sayfada maaş ödemesi ile ilgili detayalar ulaşabilirsiniz. Engelli Evde Bakım Ödeme Bilgileri Sorgulama özelliği Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı sekmesinin altında bulunur.

EVDE BAKIM PARASI SORGULAMA İŞLEMİ İÇİN TIKLAYINIZ

SMS İLE SORGULAMA NASIL YAPILIR?

Maaşlarınızı Ziraat Katılım Bankası aracılığı ile alanlar, cep telefonlarının mesaj bölümüne BAKIYE yazıp, 4747'e SMS atarak sorgulayabilirsiniz. Mesaj göndermeniz dahilinde 1 SMS ücreti operatörünüz tarafından tahsil edilir. Ziraat Bankası sms kodu ile her ay bakiyenizi takip edebilirsiniz.

EVDE BAKIM AYLIĞI NASIL TAKİP EDİLİR?

Engelli aylığından yararlanmak isteyen kişiler Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü'nden aldıkları sevk ile sağlık kurulu raporu vermeye yetkili hastanelere gidiyorlar. Raporda belirlenen engellilik oranı sonrası muhtaçlık değerlendirmesi yapılıyor ve engellilik oranına göre belirlenen evde bakım aylığı bağlanıyor.

EVDE BAKIM MAAŞI NEDİR?

Evde bakım maaşı, bakıma muhtaç olduğu gerekli belgelerde kanıtlanmış hastalara bakan kişilere devlet tarafından verilen hasta bakım parasıdır. Bakıma muhtaç olduğu gerekli belgelerde kanıtlanmış hastalara bakan kişilere verilir.

Tutarı bir aylık net asgari ücret tutarının 2/3'ünden az olan bakıma muhtaç engellilerin bakımını üstlenen akrabası, vasisi gibi üçüncü kişilere ödenen aylığa evde bakım aylığı denir.

EVDE BAKIM MAAŞI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Evde bakım maaşı alabilmek için aşağıdaki 3 şartın bulunması gerekiyor:

1) Gelir kriterlerinin uygun olması,

2) Bakıma muhtaçlık kriteri,

3) Ağır engelli olduğunu belirten sağlık kurulu raporu.Evde bakım parası almak için hane halkının tüm net geliri toplanıyor ve hane halkı sayısına bölünüyor. Buna engelli kişi de dahil. Evde bakım maaşı almak için engelli kişinin ikametgahının bulunduğu yerdeki Aile ve Sosyal Politikalar İl veya varsa 'İlçe Müdürlüklerine' başvuru yapılıyor.

Evde bakım parası almak için hane halkının tüm net geliri toplanıyor ve hane halkı sayısına bölünüyor. Buna engelli kişi de dahil. Evde bakım maaşı almak için engelli kişinin ikametgahının bulunduğu yerdeki Aile ve Sosyal Politikalar İl veya varsa 'İlçe Müdürlüklerine' başvuru yapılıyor.