Türkiye'nin önde gelen bir yeme-içme uygulamasında yapılan "İndirim yağmuru" adı altındaki kampanyada fiyatlara "önce bindirim, sonra indirim" yapıldığı ortaya çıkarıldı. Kebapçısından, balıkçısına, yöresel lokantalardan fırınlara kadar kendisine yapılan şikayetleri inceleyen Reklam Kurulu, 6 firmanın uygulama üzerindeki reklamlarını durdurdu.
Kurul, firmaların oyununu şu sözlerle ortaya çıkardı: "Ürüne ilişkin indirim öncesi fiyat bilgisinin tüketicileri yanıltıcı nitelikte olduğu, dolayısıyla söz konusu indirimli satışa ilişkin tanıtımlar ile ürünün satış fiyatında gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapıldığı izlenimi oluşturularak tüketicilerin aldatıldığı değerlendirildi."
ÖNCE BİNDİR SONRA İNDİR
Kurul, bir lokantanın satış reklamlarında tavuk kanadı uygulama üzerinden yüzde 50 indirim iddiasıyla 60 lira yerine 30 liraya sattığını ancak bu ürünün lokantanın kendi menüsünde 27 lira olduğunu belirledi. Yine tavuk şişin 58 lira yerine indirimli olarak 29 liraya satıldığını ancak yine kendi menülerinde bunun fiyatının da 25 lira olduğunu tespit etti.