Ücretleri buradan öğreneceksiniz! Akbank, Ziraat Bankası, İş Bankası, Vakıfbank ve diğer tüm banka müşterileri için belli oldu!

Türkiye Bankalar Birliği (TBB), finansal tüketicilere sunulan ürün ve hizmetlere ilişkin ücret, komisyon ve masraf bilgilerine yer verilen www.bankacilikurunvehizmetucretleri.org.tr adresli internet sitesinde güncelleme yapıldığını duyurdu. Buna göre, Ziraat Bankası, Akbank, İş Bankası, Vakıfbank ve diğer tüm banka müşterileri, bankaların hem ticari hem de bireysel müşterilerinden alabilecekleri ücretlere ilişkin bilgiler internet sitesinde yer alacak.

Giriş Tarihi 23 Ocak 2021, 01:51 Güncelleme 23 Ocak 2021, 01:51
Ücretleri buradan öğreneceksiniz! Akbank, Ziraat Bankası, İş Bankası, Vakıfbank ve diğer tüm banka müşterileri için belli oldu!

İÇİNDEKİLER

Bankalar ile alakalı işleri bulunan herkes, bireysel bankacılık ürün ve hizmet fiyat, kurul ve gider cinslerine ait bilgilere ulaşabilecekler. Bu kapsamda Türkiye Barolar Birliği yeni bir açıklama yaptı. Tüketicilerin sunulan hizmetlere ait fiyat, kurul ve gider bilgilerine yer verilen www.bankacilikurunvehizmetucretleri.org.tr adresli internet sitesinden bilebileceği bildirildi. Hesap işletim ücreti, bankaların vadesiz hesap açan müşterilerinden kağıt, işlem gibi masraflar için yılın belirli dönemlerinde almış oldukları ücrettir. Bankalar 6 aylık ya da 3 aylık periyotlarda müşterilerinden hesap işletim ücretiadı altında aidat kesmektedirler. Kesilen miktarlarda bankadan bankaya değişiklik göstermektedir. Son dakika haberi! Son dakika gelişmesinin ayrıntıları takvim.com.tr'de...


TBB tarafından yapılan açıklamada şu ifadeler kullanıldı:

Bankalar tarafından finansal tüketicilere sunulan ürün ve hizmetlere ilişkin ücret, komisyon ve masraf bilgilerine yer verilen www.bankacilikurunvehizmetucretleri.org.tr adresli internet sitesinde güncelleme yapılmıştır.

Siteye, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından düzenlenen 'Bankalarca Ticari Müşterilerden Alınabilecek Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ (Sayı: 2020/4) çerçevesinde, Türkiye Katılım Bankaları Birliği işbirliğinde yapılan çalışmalar neticesinde, bankaların ticari krediler, dış ticaret, nakit yönetimi ve ödeme sistemleri kategorileri kapsamında sunacakları ürün ve hizmetler karşılığında ticari müşterilerden alabilecekleri ücretlerde öngörülebilirliğin ve şeffaflığın artırılması, kavram ve terim birliğinin sağlanması amaçlarıyla tahsil edilebilecek ücretlere ilişkin bilgiler eklenmiştir.

18 Ocak 2021 tarihi itibarıylahttp://www.bankacilikurunvehizmetucretleri.org.tr adresli internet sitesinde bankaların hem ticari hem de bireysel müşterilerinden alabilecekleri ücretlere ilişkin bilgilere yer verilecektir. Kamuoyunun bilgisine sunulur.

Hangi işlemler yapılıyor?

Banka ücretleri

Banka karşılaştırma

Banka sıralama

HESAP İŞLETİM ÜCRETİ NEDİR?

Hesap işletim ücreti, bankaların vadesiz hesap açan müşterilerinden kağıt, işlem gibi masraflar için yılın belirli dönemlerinde almış oldukları ücrettir. Bankalar 6 aylık ya da 3 aylık periyotlarda müşterilerinden hesap işletim ücretiadı altında aidat kesmektedirler. Kesilen miktarlarda bankadan bankaya değişiklik göstermektedir.

DANIŞTAY'DAN ÇIKAN HESAP İŞLETİM ÜCRETİ KARARI NEDİR?

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER),3 Ekim 2014'te yürürlüğe giren Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 10 ve 13. maddelerinin bazı hükümlerinin iptali istemiyle BDDK aleyhine Danıştayda dava açtı.

Danıştay 15. Dairesi, tüketicilerden "hesap işletim ücreti" alınmasına yönelik hükmü oy birliğiyle iptal etti.

Daire, yönetmeliğin "tahsis ücreti, nakit avans çekim ücreti, kurum ve kuruluşlarına yapılan ödemelere" ilişkin hükmün iptal istemini ise reddetti.

"Tahsis ücreti"nin de iptali yönünde oy kullanan iki üye hakim karşı oy yazısında, "Kredi veren kuruluşların tüketicilerden aldığı tahsis ücretinin, gerek niteliği gerek unsurları gerekse haklı, makul ve belgelendirilebilen bir ücret olduğunun ortaya konulamadığı, yönetmeliğin 'tahsis ücreti' alınmasına ilişkin kısmında hukuka ve dayanağı yasal düzenlemeye uyarlık bulunmadığı ve düzenlemenin de iptal edilmesi gerektiği" görüşü sunuldu.

Danıştay'ın kararında, tüketiciden alınacak ücret, masraf ve komisyonlar BDDK tarafından belirlenirken, kanunun ruhuna ve tüketicinin korunması amacına uygun olup olmadığının denetlenmesinin önem arz ettiği belirtildi.

Merkez Bankası tebliğinin banka ve finans kuruluşlarının tüketicilerden faiz dışında menfaat ve ücret talep etmesine imkan tanıdığı hatırlatılan kararda, şu ifadelere yer verildi:

"Günümüzün modern toplum yaşamında ve ekonomik hayatta önemli bir yere sahip olan bankalar ve finans kuruluşlarının, ekonomik büyümeyi finanse ettikleri ve sürdürülebilir sağlıklı ekonomilerin temeli oluşturdukları yadsınamaz bir gerçektir. Bu nedenle kamusal gözetim ve denetim altında bulunan bankalar ve finans kuruluşlarının, tüketici kredilerinden kaynaklanan birtakım masraflarını, sadece faiz kalemi içerisinde yansıtmasının beklenemeyeceği, yönetmelikte belirlenen sınırlar içerisinde makul, haklı ve belgeli olmak koşullarını sağlamak şartıyla birtakım masraf ve ücretleri tüketicilerden talep edebilecekleri mevzuatça uygun görülmektedir."

HESAP İŞLETİM ÜCRETLERİ İADE EDİLECEK Mİ?

TÜSODER Genel Başkanı Deniz Öner, 4 yıl süren hukuki mücadelenin sonunda alınan kararı tüketiciler açısından "çok büyük başarı" olarak değerlendirdi.

Hesap işletim ücretinin yasal dayanağı olmadığını dile getiren Öner, "Çok güzel bir hak olduğunu düşünüyorum. Bu değerlendirilebilir. Ne kadar çok vatandaşa duyurulabilirse o kadar iyi olur." dedi.

Deniz Öner, söz konusu parayı almak isteyen vatandaşların yapacakları işlemleri şöyle sıraladı:

"Vatandaşlar, geçmişe dönük 10 sene içinde hesap işletim ücreti kesilmişse bunların dekontlarını bankalardan talep etsinler. Vatandaşlar, TÜSODER'in sitesinde söz konusu kararı okuyabilirler. Bu kararla birlikte dilekçe yazarak bankadan iade istesinler. Vatandaşlar, bunu birkaç yolla yapabilirler. Dilekçe yazabilirler, noterden ihtarname gönderebilirler ya da iadeli taahhütlü ile talep edebilirler. Bankaların büyük çoğunluğu bunu ilk başta reddedecektir. O zaman da gelen cevapla ya da cevap vermeseler bile dekontlarıyla kendi talep yazısıyla birlikte ilçe kaymakamlarında bulunan tüketici hakem heyetlerine başvurabilirler." dedi.