Otomotiv gaz kesmedi: Yıl sonu hedefi 650-700 bin adet

ÖTV değişikliği sonrası fiyatlardaki yükselişe rağmen talep hız kesmedi. İlk hafta fiyatlardaki artışın etkisi çabuk geçti ve tüketiciler, zaman kaybetmeden otomobil satın almak için bayilere koştu. İşte Sabah'tan Ufuk Sandık'ın özel haberinin detayları...

Pandemide dünyadan ayrışarak dikkatleri üzerine çeken Türkiye otomotiv pazarı, şaşırtmaya devam ediyor. Pazarda hazirandan itibaren başlayan temmuz ve ağustosta artarak devam eden canlılık, her koşula rağmen sürüyor. 30 Ağustos'ta yürürlüğe giren ÖTV matrah ve oran düzenlemesinin otomotiv pazarını olumsuz etkileyeceğine ve satışların düşeceğine kesin gözüyle bakılıyordu. Ancak, tahminler boş çıktı. ÖTV değişikliği sonrasında otomobil fiyatlarındaki yükselişe rağmen talep hız kesmedi. İlk hafta fiyatlardaki artışı sindiren tüketiciler fazla beklemedi. Otomobil satın almak için bayilere koştu. Bu arada ÖTV düzenlemesinin yürürlüğe girdiği ilk hafta piyasada tek tük de olsa siparişlerin iptal edildiği görüldü. Özellikle ÖTV matrahı yüzde 80'e çıkan ve dolayısıyla fiyatları artan araçların siparişlerinde iptaller yaşandı. Aylar öncesinde kaparosunu yatıran bazı müşteriler satın almaktan vazgeçtiler. Ancak, siparişi iptal edilen otomobiller bayiler için sorun olmadı. Çünkü kısa bir süre içinde söz konusu bu araçlara yeni müşteriler çıktı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.