Kısa çalışma ödeneğine rekor başvuru! KÖÇ'ten yararlanan kişi sayısı açıklandı! Kısa çalışma ödeneği başvuru şartları nelerdir?

Dünyayı kasıp kavuran yeni tip koronavirüsün Türkiye’ye de sıçramasının ardından ekonominin kötü etkilenmemesi için devreye sokulan kısa çalışma ödeneği hem işverenin hem de işçisinin imdadına yetişti. 27 Nisan itibarıyla kısa çalışma ödeneğine başvuranların sayısı 3 milyonu aşarken bu başvurulardan 2 milyon 591 bin kişi yararlandı. Bu dönemde kısa çalışma ödeneği kapsamındaki İşsizlik Sigortası Fonu'nun giderleri 723 milyon lira düzeyinde gerçekleşti. TCMB, 28 Nisan itibarıyla piyasa yapıcı bankalardan İşsizlik Sigortası Fonu'na ait 20,7 milyar liralık DİBS satın aldı. Peki kısa çalışma ödeneği başvuru şartları nelerdir? İşte detaylar…

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) önlemleri kapsamında uygulanmaya başlanan kısa çalışma ödeneğinden nisan itibarıyla yaklaşık 2,6 milyon kişi yararlanırken, ödenek kapsamında İşsizlik Sigortası Fonu'nun gider miktarı 723 milyon lira oldu.

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) 30. Finansal İstikrar Raporu'ndan derlenen bilgilere göre, uygulanmaya başlandığı 2005'ten Mart 2020'ye kadar yaklaşık 350 bin kişi kısa çalışma ödeneği almaya hak kazandı.

Bu kişilerin yaklaşık yüzde 35'i bu ödenekten küresel finansal krizin iş gücü piyasalarını etkilediği 2009'da, yaklaşık yüzde 56'sı da Ağustos 2018 sonrası yaşanan dengelenme sürecinde faydalandı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.