10 adımda e-ticaret

Coronavirüs süreci KOBİ’leri online kanallara yöneltti. Bu alana adım atmak isteyen firmalara TOBB E-Ticaret Meclisi Üyesi Cenk Çiğdemli’den tavsiyeler geldi.

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 28 Mayıs 2020 Güncelleme 28 Mayıs 2020, 07:06
10 adımda e-ticaret

İÇİNDEKİLER

Coronavirüs süreci e-ticaretin yıldızını parlattı. Ticaretin online kanallara kayması, KOBİ'lerin dikkatini de bu alana yöneltti. e-ticaret yapan KOBİ'lere destekler sağlanırken; TOBB E-Ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-Ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, firmalara 10 maddelik tavsiye listesi hazırladı:

ÖNCE ALTYAPI: e-ticaret altyapısını mutlaka profesyonel bir altyapı firmasından sağlayın.

VERİLERİ YEDEKLEYİN: Verilerinizi en azından birkaç günde bir yedekleyin. Böylece sitenin çökme veya siber saldırıya uğrama ihtimaline karşı verilerinizi korumuş olursunuz.

SSL VE 3D SECURE MÜHİM: Müşterilerinizin sitenizden güvenle alışveriş yapabilmesi için SSL ve 3D Secure mühim. Bir e-ticaret sitesinde SSL sertifikası mutlaka olmalıdır. Aksi halde müşterileriniz siteye güvenip kredi kartı bilgilerini girmek istemeyecektir. Bunun yanı sıra 3D Secure hizmetinin de açık olması tavsiye edilir.

YARDIM SAYFALARI AKTİF OLMALI: Sitenizin tasarımı basit ve net olmalı. Ara, göz at ve ürün al gibi bölümlerin kullanımı kolay olmalı. Ürünlerle ilgili ayrıntılı bilgi yazmak, güzel fotoğraflarını yüklemek, kullanıcı yorumlarına yer vermek, satışı artıracak unsurlardır. Sıkça Sorulan Sorular ve Yardım sayfalarına da sitenizde yer verin.

REKLAM TAKTİKLERİ: Pazar yerlerine ürün koyarak sitenize müşteri çekebilir veya sosyal medya platformlarına reklam vererek görünür olabilirsiniz.

VİDEO EKLENTİLERİ KULLANIN: Ürün inceleme videoları paylaşmanız, video eklentileri kullanmanız ciro artırmaya yardımcı olur.


TEKLİF ALIN: Kargo maliyetlerinizi düşürmek için tüm kargo firmalarından toplu gönderim için teklif alın.

DEPO YÖNETİMİ UYGULAMALARI: Online alışverişte depo yönetimi hatalarından kaynaklanan yanlış ürün gönderimi ve iade problemlerine sıkça rastlanır. Depo yönetiminde 'akıllı depo ve operasyon yönetimi' uygulamalarından faydalanabilirsiniz.

7/24 AÇIK MAĞAZA: Müşterilerinizle aktif iletişim halinde olun. Müşteri memnuniyetini anlık olarak izleyin. Siteniz 7/24 açık bir mağaza olduğundan, siz de altyapı sağlayıcı firmaya her an ulaşabilir olmalısınız.

MÜŞTERİYİ SIKMAYIN: Ürüne, hizmete veya kampanyaya özel hedef kitle oluşturmak önemli. Kişiye özel indirim ve ürün gösterimleri yaparak mevcut müşterilerinizi sıkmadan, yeni ürün ve hizmetlerinizle ilgili onları bilgilendirebilirsiniz.