Trabzon'da yapılan su ürünleri ve mamülleri ihracatı Kovid- 19 sürecine rağmen yüzde 93 arttı

Trabzon'dan yılın 4 aylık döneminde yapılan su ürünleri ve mamulleri ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 93 artarak 21 milyon 686 bin 502 dolara ulaştı. DKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Hamdi Gürdoğan "Trabzon'dan yılın 4 ayında yapılan su ürünleri ve mamulleri ihracatı, Kovid-19 sürecine rağmen artış trendini sürdürdü." açıklamasında bulundu.

Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Hamdi Gürdoğan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Doğu Karadeniz'den yılın ocak-nisan döneminde 30 milyon 312 bin 635 dolarlık su ürünleri ve mamulleri ihraç edildiğini söyledi.

Bölgeden yapılan su ürünleri ve mamulleri ihracatının yüzde 71'inin Trabzon'dan gerçekleştirildiğini vurgulayan Gürdoğan, "Trabzon'dan bu dönemde 13 bin 57 tonluk su ürünleri ve mamulleri ihraç edildi. Söz konusu ihracattan da 21 milyon 686 bin 502 dolar gelir sağlandı. Geçen yılın aynı döneminde ise 7 bin 96 tonluk ihracattan 11 milyon 224 bin 419 dolar kazanç sağlanmıştı. " diye konuştu.

Gürdoğan, Trabzon'dan yapılan su ürünleri ve mamulleri ihracatının geçen yılın aynı dönemine göre miktarda yüzde 84, değerde yüzde 93 arttığına dikkati çekerek, ihracattaki artışın yanı sıra ihracat yapılan ülke çeşitliliğinin de arttığını ifade etti.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.