E-bordro ile maaş sorgulama nasıl yapılır? E-devlet 2020 Mayıs bordro sorgulama

Corona virüs salgınıyla mücadele kapsamında sosyal izolasyonun yapıldığı şu günlerde online işlemler büyük önem taşıyor. Mayıs ayı bordrosunu merak ederek almak isteyenler e-bordro ile maaş sorgulamasının nasıl yapıldığını merak ederek sorgulamaya başladı. Hazine ve Maliye Bakanlığı e-bordro hizmetini online olarak sundu, bu sayede kolayca görüntülenebiliyor. Peki E-bordro ile maaş sorgulama işleminde neler yapılmalıdır?

Giriş Tarihi 14 Mayıs 2020, 14:54 Güncelleme 14 Mayıs 2020, 14:54
E-bordro ile maaş sorgulama nasıl yapılır? E-devlet 2020 Mayıs bordro sorgulama

İÇİNDEKİLER

Gündemde en çok araştırılan konular arasında "Maliye Bakanlığı e-Bordro Hizmeti" yer alıyor. E-devlet üzerinden Mayıs ayı maaş sorgulamasını kolayca yapabilirsiniz. E-bordro ile maaş sorgulama işleminden sadece kamu sektöründe çalışanlar yararlanabilir yani özel sektör çalışanları faydalanamaz. E-bordro sorgulaması için e-devlet şifresi almanız gerekir, peki şifre nasıl alınır, sorgulama nasıl yapılır? İşte tüm ayrıntılar…

E-BORDRO SORGULAMA NASIL YAPILIR?

657 sayılı kanuna tabi memurlar ile kadro karşılığı sözleşmeli olarak çalışan personel e-Devlet üzerinde hem bordro sorgulama hem de bordro doğrulama işleminden faydalanabilir.

E-Devlet'e giriş yaptıktan sonra e-hizmetler kısmından Maliye Bakanlığı başlığı altında e- Bordro hizmetini görüntüleyebilir, yıl ve ay seçimi yaparak sorgulama yapılabilir.

MAAŞ BORDROSU İLE HANGİ BİLGİLERE ULAŞILIR?

– Kişisel bilgiler( Ad,soyad, TC kimlik numarası, sicil numarası)
– İşe giriş ve çıkış tarihi
– Brüt ücret
– Çalışan gün sayısı
– Aylık kazanç
– Diğer gelirler
– Toplam kazanç
– Prime esas kazanç
– SGK primi
– İşsizlik sigortası primi
– Gelir vergisi matrahından düşülecek tutarlar

E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?

Şifreyi, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin(nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi, hakim ve savcı kimlik kartları, süresi dolmamış (geçerli) çalışma izin kartı) ibraz edilerek Yurt içinde PTT Merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerden alınabilir. Bunun yanı sıra üzerinde "e-Devlet Kapısı şifresi almaya yetkilidir" ibaresi olan vekalet ya da ilgili adli birimlerce temin edilmiş vesayet belgesi aracılığıyla da PTT şubelerinden şifre temin edilebilmektedir.

e-Devlet şifresi yurt dışında Elçilik ve Konsolosluklardan temin edilebilir. Bağlı bulunulan dış temsilciliklerden konuyla ilgili detaylı bilgi alınabilir.

Bununla birlikte, mobil imza, elektronik imza veya internet bankacılığı kullanılıyorsa, e-Devlet Kapısına bunlardan biri ile giriş yaptıktan sonra şifre oluşturulabilir. Elektronik kimlik kartı ile de Türkiye.gov.tr adresine giriş yapılabilir ve şifre oluşturulabilir.

Şifre ile giriş yaptıktan sonra şifrenizi değiştirmeniz istenir, bu durumda PTT'den aldığınız şifreyi girmeniz ve ardından da kendinizin belirleyeceği ve belli kriterlerden oluşan (şifre değişikliği sayfasında açıklanan) yeni şifrenizi girmeniz istenir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra yeni şifreniz ile sisteme giriş yapabilirsiniz. Şifreyle ilgili ekranda bulunan uyarıları lütfen dikkatlice okuyunuz.