Coronavirüs salgınıyla dünya çapında
yapılan 'Evde kal'
çağrıları hızla artarken, birçok
kişi iş, eğitim ve sosyalleşme
ihtiyaçlarını karşılamak için
akıllı ekranların başında daha
fazla zaman geçirmeye başladı.
ESNEK ÇALIŞMA ARTTI
Evden ve uzaktan çalışma sistemlerine olan ilgi arttı. Uzaktan çalışmayı mümkün kılan ve evde vakit geçirmek için en çok tercih edilen araçlar, günlük hayatta sıkça kullanılan akıllı ekranlar oldu. Akıllı ekranların kullanımı, Coronavirüs öncesi döneme göre önemli miktarda arttı.
Uzaktan eğitim süreci boyunca sık kullanılan televizyonların yanı sıra kişilerin evde kalmaları nedeniyle göremedikleri sevdiklerinden haber almak için kullandıkları cep telefonları ve uzaktan çalışma için kullanılan bilgisayarlar da kişilerin bu dönemde yanında ayıramadığı teknoloji cihazları oldu.
TOPLANTILAR DEĞİŞTİ
Coronavirüs salgınının tüm dünyayı etkisi altına almasıyla büyük ölçekli şirketler başta olmak üzere çok sayıda kurum ve kuruluş, çalışanlarını evden çalışmaya teşvik ediyor. Evden çalışırken, çalışanların işverenlerle ve kendi aralarındaki koordinasyonunda sorun yaşamamasını isteyen şirketler, video konferans programları kullanmayı tercih ediyor. Video konferans platformları, sosyal izolasyon tedbirlerinin yoğunlaştığı 14-21 Mart'ta uygulama dükkanlarından 62 milyon defa indirildi. İndirme sayıları, önceki haftaya göre yüzde 45 artarken, 2019 haftalık ortalamasının ise yüzde 90 üzerine çıktı.
UZAKTAN EĞİTİM
Salgından en çok etkilenen alanlardan biri de eğitim oldu. Salgınla birlikte okullar tatil edilirken; ülkeler, öğrencilerin eğitimlerinden geri kalmaması için
uzaktan eğitim modellerini hayata geçirmeye başladı. Dünya çapında salgının yayıldığı ülkelerde 1.5 milyarın üzerinde öğrenci olduğu tahmin edilirken;
Türkiye gibi birçok ülke de televizyon, telefon ve bilgisayarlar kanalıyla öğrencilere uzaktan eğitim verilmesine olanak tanıyor.