Çiçek gibi kazanç! 8 Mart Dünya Kadınlar Günü için 50 ülkeye 8 milyon dolarlık ihracat

Süs bitkileri ihracatında ivme yakalayan Türk çiçek sektörü, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü için hazırlanan rengarenk özel kesme çiçek koleksiyonunu 50 ülkeye pazarlayarak 8 milyon dolar gelir elde etmeyi hedefliyor.

Süs bitkileri ihracatında ivme yakalayan Türk çiçek sektörü, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü için hazırlanan rengarenk özel kesme çiçek koleksiyonunu 50 ülkeye pazarlayarak 8 milyon dolar gelir elde etmeyi hedefliyor. Orta Anadolu Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Yılmaz, Sevgililer Günü için Hollanda, İngiltere, Almanya, Romanya ve Ukrayna başta olmak üzere 50 ülkeye 60 milyon dal kesme çiçek gönderdiklerini, sektörün Dünya Kadınlar Günü için de hummalı şekilde çalıştığını ifade etti. Her ülkeden farklı renklerde çiçek talepleri geldiğini anlatan Yılmaz, "Ülkelerin kendilerine göre renkleri var. Kadınlar Günü için kırmızı yavaşlıyor, çok renkli çiçekler ön plana çıkıyor. İngiltere'de açık pembe çok seviliyor, Romanya'da ise açık pembeyi hiç satamıyoruz. Romanya, kırmızı ve beyaz istiyor. Yunanistan da beyazı seviyor. Avrupa'da pastel, doğu bloku ülkelerde daha çok canlı renkler satılıyor" dedi. Yılmaz, şöyle konuştu: "Sektör, yaklaşık 60 bin dönümlük üretim alanına sahip. 50 ülkeye 8 milyon dolarlık ihracat planlıyoruz. Sektörde yaklaşık 30 bin kişilik bir istihdam oluştu. Aileleriyle düşünüldüğünde 300 bin kişi çiçekten geçimini sağlıyor."
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.