‘Yapay zeka sektördeki operasyonel maliyetleri düşürüyor’

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, yapay zekanın sigorta sektörüne sağladığı katkılara değindi, maliyetleri düşürdüğünü belirtti.

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, "Günümüzde standart olarak kullanmış olduğumuz birçok uygulama, biz farkında olmadan arka planda aktifleşerek hayatımızı gözle görülür şekilde kolaylaştırıyor. Yapay zeka girişimlerinin son dönemlerde oldukça arttığı günümüzde, diğer sektörler gibi sigorta sektörü de 'yapay zeka' oluşumundan kendine düşen payları almaya başladı" dedi. Forrester Consulting tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye'de yapay zekayı aktif şekilde kullanan sektörlerin, operasyonel maliyetlerini ortalama yüzde 4 oranında düşürürken, satışları artıran ve erken müdahalelerle kayıp karşılığını azaltan müşteri davranışları hakkında ipuçları topladığını ifade eden Dr. E. Baturalp Pamukçu, şöyle konuştu: "Yapay zekanın sektörümüzdeki kullanımıyla, bir kasko teklifi verirken sigortalının kaza yapma ihtimali ve kaza yapması halinde ne kadarlık bir hasar maliyetinin oluşabileceği gibi öngörü niteliği taşıyan bu tarz durumları farklı hesaplama teknikleriyle özdeşleştirip, 'riskli müşteri' kategorisinin tespiti rahatça yapılabilmektedir."
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.