SGK hizmet dökümü nerelerde kullanılır? TC ile SGK hizmet dökümü sorgulama nasıl yapılır?

TC ile SGK hizmet dökümü sorgulama işlemlerinizi e-Devlet platformu üzerinden tek tıkla kolayca yapabilirsiniz! Yapacağınız TC ile SGK hizmet dökümü sorgulama işlemi ile işe giriş çıkış tarihlerinizi, yatırılan prim tutarlarınızı ve diğer tüm bilgilerinizi kontrol edebilirsiniz. Ayrıca TC ile SGK hizmet dökümü sorgulama belgesinin çıktısını kolayca alabilir, istenilen kurum veya kuruluşlara takdim edebilirsiniz. SGK hizmet dökümünün nerelerde kullanılacağını inceleyin.

Giriş Tarihi 29 Ağustos 2019, 14:34 Güncelleme 29 Ağustos 2019, 14:34
SGK hizmet dökümü nerelerde kullanılır? TC ile SGK hizmet dökümü sorgulama nasıl yapılır?

İÇİNDEKİLER

Sosyal Güvenlik Kurumu'nda kayıtlı olan bir vatandaşın çalışma özgeçmişini gösteren belgeye SGK Hizmet Dökümü denir. Çalışma hayatında oldukça önemli bir yeri olan SGK hizmet dökümünde, kişinin tüm sigortalık bilgileri yer alır. Bu bilgileri şu şekilde sıralayabiliriz. SGK hizmet dökümü almanın iki yolu vardır. Bunlardan birincisi ve en pratiği, e-Devlet kapısından T.C. kimlik numarası ile yapılan sorgulamadır. İkincisi ise kimlik kartı ile herhangi bir Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü'ne gidip gişe memuru vasıtasıyla yapılan sorgulamadır. Bu yöntem meşakkatli bir yoldur ve günümüzde pek tercih edilmemektedir.

SGK Hizmet Dökümü Nasıl Sorgulanır? TIKLA ÖĞREN

SGK Hizmet Dökümü Nedir?

Sosyal Güvenlik Kurumu'nda kayıtlı olan bir vatandaşın çalışma özgeçmişini gösteren belgeye SGK Hizmet Dökümü denir. Çalışma hayatında oldukça önemli bir yeri olan SGK hizmet dökümünde, kişinin tüm sigortalık bilgileri yer alır. Bu bilgileri şu şekilde sıralayabiliriz.

▪ Kişinin kimlik bilgileri
▪ Çalıştığı toplam gün sayısı
▪ İlk işe giriş tarihi
▪ Sigorta statüsü (APHB, APHA)
▪ Sigorta kolu (4A, 4B, 4C)
▪ Sigorta sicil numarası
▪ İşyeri numarası
▪ Meslek kodu
▪ Tüm işe giriş ve çıkış tarihleri
▪ Ünitesi (Bağlı olduğu SGK İl Müdürlüğü kodu)
▪ Prim günleri
▪ Prim bedelleri
▪ Dönemi (Çalışmış olduğu yılların aylara göre dağılımı)

SGK Hizmet Dökümü Nerelerde Kullanılır?

SGK Hizmet dökümü bir kişinin tüm çalışma hayatının kağıda geçirilmiş hali olduğu için birçok alanda bu belgeye ihtiyaç duyulabilir. Örneğin, yeni bir işe başlayacak olduğunuzda işveren tarafından SGK hizmet dökümünüz istenebilir. Kredi çekmek istediğiniz zaman ilgili banka sizin hizmet dökümünüzü, yani çalışma özgeçmişinizi görmek isteyebilir. Bütün bunların dışında, bu belge size de lazım olabilir. Örneğin çalıştığınız işyerinin sigorta kaydınızı düzenli bir şekilde yapıp yapmadığını kontrol edebilirsiniz. Yine kıdeme esas gün sayınızı tespit edip kıdem tazminatınızı hesaplarken SGK hizmet dökümünüze ihtiyaç duyabilirsiniz. Ayrıca bazı ülkelerin vize başvuruları esnasında bu belgeyi istediklerini de hatırlatalım.

SGK Hizmet Dökümü Sorgulama Nereden ve Nasıl Yapılır?

SGK hizmet dökümü almanın iki yolu vardır. Bunlardan birincisi ve en pratiği, e-Devlet kapısından T.C. kimlik numarası ile yapılan sorgulamadır. İkincisi ise kimlik kartı ile herhangi bir Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü'ne gidip gişe memuru vasıtasıyla yapılan sorgulamadır. Bu yöntem meşakkatli bir yoldur ve günümüzde pek tercih edilmemektedir.

E-Devlet SGK Hizmet Dökümü Sorgulama

▪ Öncelikle e-Devlet sayfasına giriş yapın. T.C. kimlik numaranızı ve şifrenizi girerek kimliğinizi doğrulayın.
▪ Platforma giriş yaptıktan sonra arama çubuğuna '"SGK Tescil ve Hizmet Dökümü Sorgulama'' yazın ve tıklayın.
▪ Açılan sayfada 4a/ 4b / 4c tescil bilgilerinizi bölüm bölüm görüntüleyebilirsiniz.
▪ Amacınız sadece görüntüleme yapmak ise incelemenizi yaptıktan sonra platformdan çıkış yapabilirsiniz.
▪ Amacınız bir işyerine veya bir kuruma SGK hizmet dökümü belgenizi vermek ise sayfanın en başında yer alan ''Barkodlu Belge Oluştur'' seçeneğine tıklayabilirsiniz.
▪ Barkodlu belge oluşturduktan sonra yeni bir sayfa açılacaktır. Açılan bu sayfa dosyayı doğrudan indirmenize izin vermez. Belgenizi yazdırmak istiyorsanız dosyayı öncelikle indirmeniz gerekir. Dosyayı indirin ve yazdırın.

e-Devlet Şifresi Nasıl Alınır?

e-Devlet, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına elektronik ortamda hizmet sunmak için kurulmuş bir platformdur. Bu platform sayesinde sunulan hizmetlerin vatandaşlara hızlı, kaliteli ve güvenli bir şekilde ulaştırılması amaçlanır.
Daha önce hiç e-Devlet şifresi almadıysanız veya şifrenizi unuttuysanız, yeni bir şifre almanız gerekir. Bunun için herhangi bir PTT şubesine kimliğiniz ve 2 TL ile gitmeniz yeterli olacaktır. Şahsen yaptığınız başvuru sonucunda e-Devlet şifreniz size kapalı bir zarf içinde verilecektir. Açık bir zarfta verilen şifreyi kabul etmeyiniz.