Seçim öncesi dolar oyunu! Ekonomik tetikçiliğe başladılar

Uluslararası piyasalarda küresel ve ticaret savaşının kızışması ile birlikte dolar tüm dünyada yükselişe geçti. Ancak 31 Mart 2019'da yapılacak olan yerel seçimler öncesi fırsat kollayan ekonomik tetikçiler yine spekülatif saldırıya geçerek TL'ye operasyon düzenledi.

Yerel seçimlere bir hafta kala vatandaşın tercihi netleşmeye başlarken; ülkeyi kaosa sürüklemek isteyen odaklar, yine ekonomi cephesinden saldırmaya başladı. Geçtiğimiz hafta çarşamba akşamı dolar, 5,40 TL seviyesine kadar gerilemişti. ABD Merkez Bankası (FED) "faizde frene basacağı" için dövizde orta vadede bir potansiyel görünmüyordu.

Ancak haftanın son iki gününde küresel büyümeye yönelik endişeler, Avrupa'da kötü gelen imalat sanayi verileri, Brexit kaygıları ve ABD-Çin ticaret görüşmelerindeki belirsizlik, FED'in güvercin duruşunun getirdiği olumlu havayı dağıttı. Türkiye Gazetesi'nin haberine göre Perşembe ve cuma günü dünya borsalarında kayıplar arttı. Gelişen ülke para birimleri, dolar karşısında değer kaybetti. Türk lirası bu iki günde yaklaşık yüzde 5,5 değer kaybederek "en fazla hırpalanan" para birimi oldu. TL'yi yüzde 3 ile Arjantin pesosu, yüzde 2,5 ile Brezilya reali ve yüzde 1,7 ile Güney Afrika randı takip etti. TL'deki aşırı oynaklık ise, 31 Mart öncesinde fırsat kollayan finansal terörün aktörlerinin saldırılarından kaynaklanıyor.

BİRİLERİ YİNE PİŞMAN OLACAK
Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak "Geleneksel bir seçim öncesi pozisyon alma durumu... Gezi dönemindekine benzer, muazzam bir dezenformasyon var sosyal medya üzerinden... Herkes kur, şu bu falan diyor. Göreceğiz. Seçimden sonra Türkiye güçlü, rahat, dümdüz bir döneme giriyor. Birileri yine pişman olacak. Türkiye'nin temel dengelerinin tamamı çok sağlam. Seçimden sonra hiçbir belirsizlik argümanı da kalmayacak" dedi.

TÜRKİYE'NİN PAYINI ARTIRMASI RAHATSIZ ETTİ
Türkiye ekonomisinin her geçen gün kırılganlıklarını geride bırakacak seviyede güçlü adım attığını vurgulayan Albayrak, şöyle devam etti:

Kamu bilançosu açısından, dünyanın en düşük borçluluğa sahip ülkelerinden biriyiz. Üreten ekonomisiyle ve rekabet avantajıyla Türkiye'nin küresel pastadan aldığı payı artırması, rahatsızlık oluşturdu. Bilgi kirliliği üzerinden oluşturulmaya çalışılan bu algılara karşı çok daha net bir tavır ortaya koyacağız.

YENİ YOL HARİTASI
Seçim sonucunun ne olursa olsun siyasi tabloya etki etmeyeceğini vurgulayan Bakan Albayrak "Önümüz çok açık. Kesintiye uğramayacak bir sürece giriyoruz. Nisan ayıyla birlikte yol haritasını açıklayacağız" dedi.

MANİPÜLASYON YAPAN BANKALAR İNCELEME ALTINDA
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) müşterilerini döviz piyasalarına ilişkin olarak yanıltıcı ve manipülatif bir şekilde döviz alımına yönlendiren bankalarla ilgili şikayetler üzerine inceleme başlattı. BDDK'dan yapılan açıklamada, "Son dönemde bazı bankaların müşterilerini döviz piyasalarına ilişkin olarak yanıltıcı ve manipülatif bir şekilde döviz alımına yönlendirdiklerine dair kurumumuza yoğun şikayetler ulaşmıştır. Konu hakkında kurumumuzca inceleme ve soruşturma başlatılmış olup ilgililer hakkında gerekli idari ve hukuki süreçler yürütülecektir" denildi.

SPK DA İNCELEME BAŞLATTI
Sermaye Piyasası Kurulu da, "JP Morgan tarafından yayımlanan raporun yanıltıcı ve manipülatif içeriği sebebiyle finansal piyasalarda oynaklığa ve özellikle ülkemiz bankalarının itibar ve değer kaybına yol açtığı hususunda kurumumuza iletilen yoğun şikayetler kapsamında adı geçen kurum hakkında inceleme başlatıldı" açıklamasını yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.