Fırsatçı direniyor

Dolar 5.54 liraya kadar gerilerken, kurdaki artışı bahane ederek fiyat artıranlar geri adım atmıyor. Zamcılara büyük tepki yağıyor

Dolardaki yükselişi bahane ederek zam yağdıran fırsatçılar, düşüşü ise fiyatlarına yansıtmıyor. Son 11 günde yaklaşık yüzde 9 değer kaybeden dolar, 10 Ağustos'tan bu yana en düşük seviyesi olan 5.54 liraya kadar geriledi. Ancak 'Dolar yükseliyor' diyerek fiyat artıranlar, şimdi zamlarını geri almıyor. TAKVİM, zamcıları sayfalarında ifşa ederken, tüketicilerden de fırsatçılara tepki yağıyor. TESK Başkanı Bendevi Palandöken de "Döviz kurunun yükselişine göre zam yapanlar, yine döviz kurunun düşüşüne göre indirime gitmeli ve bu iş ranta çevrilmemeli" dedi. Palandöken, döviz kurlarının yükselişiyle ürünlerine anında zam yapanların, döviz düştüğü zaman aynı hızla indirime gitmediğine dikkati çekti.
TÜKETİCİ KIZGIN
Sosyal medyadaki yorumlardam bazıları:
Doların düşmesiyle ne bebek bezinde ne de mamasında değişiklik oldu. Daha fazla fiyatlara alıyoruz. Mağduriyetimizi duyurun.
Zamcılar Türk kahvesine bile zam yaptı. Paket kahve 3 liradan 5 liraya çıktı. Neymiş dolar artmış, maliyetler artmış. Eee peki şimdi niye indirmiyorsunuz.
İstanbul'da ekmeğe zam olmayacağı, fiyatın 1.25 lira olduğu duyuruldu. Ancak Sarıyer'de market 1.5 liradan satıyor.
Bırakın artışları geri almayı, hala zamlara devam ediyorlar. 2 gün önce markette 8.95 lira olan ürün, şimdi 9.45 lira.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.