Türkiye’de toplanıyorlar

Uluslararası firmalar toplantı etkinlikleri için rotasını yeniden Türkiye’ye kırdı. Sektörün hareketlenmeye başladığını belirten turizmciler, “Asıl sıçramayı 2019’da yaşayacağız” diyor

Türkiye'nin turizmde rekor üzerine rekor kırması MICE turizmini de (Meeting, Incentive, Congress, Eventsetkinlik turizmi) canlandırdı. İngiltere, İtalya, İspanya, Fransa, Almanya, Japonya, Rusya ve Hindistan'daki büyük şirketler, bayi toplantıları ve şirket içi organizasyonları için rotasını Türkiye'ye kırdı. Sezonu kasım sonuna kadar uzatan Antalya'daki oteller hemen her hafta bir toplantı grubu ağırlamaya başladı. İstanbul'da birçok otelde ise yabancı şirketlerin ayda 2-3 etkinliği var. Eylülde başlayan canlanmanın ekim ve kasım aylarında da sürmesi bekleniyor.
2 KATI HARCIYORLAR
Turizmciler, şirket toplantılarıyla başlayan sürecin kongre turizmini de tetikleyeceğini belirtiyor. Etkinlik turizmi için gelen turistlerin üst gelir grubunda yer alması geliri de artıracak. Türkiye turizm gelirinin yüzde 20'sine yakınını MICE endüstrisinden kazanıyor. Etkinlik turizmi için ülkeye gelen gruplar yüksek harcamalarıyla dikkat çekiyor. Ortalama bir turist Türkiye'de günde 100 euro harcarken, etkinlik turizmi için gelen turistler ise bunun iki katından fazla para harcıyor. Antalya'ya toplantı etkinliği için gelen bir turist günlük ortalama harcaması 120 euroyu, İstanbul'da ise 200 euroyu buluyor. Turizm sezonunun bitişiyle daha da canlanacak bu potansiyel, konaklama, eğlence, müzik ve gastronomi gibi yan sektörlere de gelir kazandırıyor. GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.