Türkiye, ABD tahvillerini elinden çıkarıyor

Türkiye ile ABD arasında siyasi taraftaki gelişme ekonomik alana da yansırken, Türkiye bir zamandır elindeki ABD tahvilleri portföyünü azaltıyor. ABD Hazine Bakanlığı`nın verilerine göre, Türkiye yılın ilk altı ayında ABD tahvil pozisyonu yüzde 42 düştü.

Türkiye'nin ABD tahvili pozisyonu bu yılın ilk altı ayında yüzde 42 düşüş kaydetti.

ABD Hazine Bakanlığı'nın çarşamba günkü açıklamasına göre Türkiye'nin portföyündeki ABD tahvillerinin değeri haziranda 28,8 milyar dolara geriledi.

RUSYA'DA 30 MİLYAR DOLARIN ALTINA ÇEKMİŞTİ
ABD Hazinesi 30 milyar doları aşan değerde ABD tahviline sahip ülkeleri "başlıca portföy sahipleri" listesinde değerlendiriyor.
Daha önce bu listede ilk 10'da yer alan Rusya da yakın zamanda ABD tahvil portföyünü 30 milyar doların altına çekmişti.
ABD Hazinesi'nin verilerine göre Rusya'nın ABD tahvil pozisyonu haziranda 10 yıldan uzun süredir görülen en düşük seviye olan 14,9 milyar dolara indi.

ÇİN VE JAPONYA'DA DA GERİLEDİ
Dünyada elinde en fazla ABD tahvili bulunduran Çin'in pozisyonu da 4,4 milyar dolar düşüşle 1,18 trilyon dolara indi. İkinci sıradaki Japonya'nın pozisyonu 6 yılın en düşük seviyesi olan 1,03 trilyon dolara geriledi.
ABD tahvillerinde yabancı sahipliği haziran itibariyle toplamda 6,21 trilyon dolar ile neredeyse değişim göstermedi.
ABD tahvillerinde pozisyonunu artıran ülkeler İngiltere, Lüksemburg, Singapur, Cayman Adaları, Güney Kore, Belçika ve İtalya oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.