Türk Hava Yolları yine rekor kırdı

Türkiye'nin en değerli markası THY, yılın ilk 6 ayında yüzde 80,4 doluluk oranına ulaşarak rekor kırdı.

Türkiye'nin en değerli markası Türk Hava Yolları yılın ilk yarısını yeni bir rekor ile geride bıraktı. Bayrak taşıyıcı, ilk 6 ayda %80,4 ile tarihinin en yüksek ilk yarıyıl doluluk oranına ulaştı. Açıklamayı Türk Hava Yolları Basın Müşaviri Yahya Üstün yaptı.

İŞTE THY'DEN YAPILAN AÇIKLAMA
Haziran ayı yolcu ve kargo trafik sonuçlarını açıklayan Türk Hava Yolları, %80,4 oranında sergilediği başarılı performans ile tarihinin en yüksek ilk altı aylık doluluk oranını yakaladı. Bayrak taşıyıcı havayolunun özellikle dış transit yolcu hariç dış hat yolcu sayısında kaydettiği çift haneli büyüme, Türkiye'ye olan ilginin artarak devam ettiğine işaret ediyor.

Haziran 2018 Trafik Sonuçları Değerlendirmesine Göre;
Haziran 2017 döneminde 5,7 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2018 yılının aynı döneminde %10,6 artışla 6,3 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısındaki artış iç hatlarda %14,5, dış hatlarda %7,8 oranındadır.

Yolcu doluluk oranı Haziran 2018 döneminde 2,6 puanlık artış ile %79 olarak gerçekleşmiştir. Aynı dönemde dış hat seferlerde doluluk oranı 2,7 puanlık artış göstermiştir.

Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Haziran 2017 döneminde 11,5 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %8,2 artarak 12,4 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK artışı iç hat uçuşlarda %14,6 dış hat uçuşlarda ise %7,2 oranındadır.

Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Haziran 2017 dönemine kıyasla %0,7 oranında bir artış gerçekleşmiştir.

Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Haziran 2017 dönemine kıyasla %16,9 artış gerçekleşmiştir.

Taşınan Kargo-Posta, Haziran 2017 döneminde 97.828 ton iken, 2018 yılının aynı döneminde %18,6 artışla 115.989 tona yükselmiştir.

Haziran 2018 döneminde bölgesel sonuçlara bakıldığında;

Ücretli Yolcu Km (ÜYK) Avrupa'da %15,1, Afrika'da %14,3, İç Hatlar'da %13,8 ve Orta Doğu'da %11,4,

Yolcu doluluk oranı Afrika'da 7 puan, K. Amerika'da 4,6 puan, Uzak Doğu'da 4,2 puan ve Avrupa'da 3,1 puan,

Yolcu Sayısı ise, Afrika'da %15,7, Avrupa'da %15, İç Hatlar'da %13,8 ve Orta Doğu'da %10,2 artış göstermiştir.

Ocak-Haziran 2018 Trafik Sonuçları Değerlendirmesine Göre ise;
Ocak- Haziran 2017 döneminde 30,3 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2018 yılının aynı döneminde %17,8 artışla 35,6 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısındaki artış iç hatlarda %20,3, dış hatlarda %15,8 oranındadır.

Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ocak- Haziran 2017 dönemine kıyasla %11 artış gerçekleşmiştir.

Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Ocak-Haziran 2017 dönemine kıyasla %22,3 artış gerçekleşmiştir.

Yolcu doluluk oranı 4,3 puanlık artış ile %80,4 olarak gerçekleşmiştir.

Toplam Arz Edilen Koltuk Km (AKK), Ocak- Haziran 2017 döneminde 80,6 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %9,2 artarak 88,1 milyar olarak gerçekleşmiştir. AKK iç hat uçuşlarda %16,6 artmış, dış hat uçuşlarda %8,2 artmıştır.

Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ocak- Haziran 2017 döneminde 61,3 milyar iken, 2018 yılının aynı döneminde %15,5 artarak 70,8 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK artışı iç hat uçuşlarda %19,6, dış hat uçuşlarda ise %14,8 oranındadır.

Yolcu uçakları Konma Sayısı, Ocak- Haziran 2017 döneminde 216.780 iken, 2018 yılının aynı döneminde %10,3 artışla 239.053 olarak gerçekleşmiştir.

Taşınan Kargo-Posta, Ocak- Haziran 2017 döneminde 517.884 ton iken, 2018 yılının aynı döneminde %27,7 artışla 661.234 tona yükselmiştir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.