Sürücüsüz devrim

Yerli otomobil için çalışmalar devam ederken, Türkiye’nin ilk yerli ileri hibrit otonom aracının da müjdesi geldi. 3 yıl içinde sahaya çıkması planlanan araç, sürücüsüz olarak ilerleyebilecek

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 27 Mart 2018 Güncelleme 27 Mart 2018, 02:05
Sürücüsüz devrim

İÇİNDEKİLER

Araç teknolojilerinde sürücüsüz otomobil modeline geçiş son birkaç yılda oldukça hızlandı. Bu teknolojiyi dünyada aktif olarak kullanan birkaç ülke bulunurken, Türkiye de yerli otonom aracı için çalışmalarını tam gaz sürdürüyor. Sürücüsüz otomobiller hakkında mühendislik çalışmaları yapan global şirket AVL'nin Türkiye Ofisi Genel Müdürü Dr. Umut Genç, TÜBİTAK 1515 Öncül Ar-Ge Laboratuvarları Destekleme Programı kapsamında otonom araç teknolojileri üzerinde çalışan bir ekiplerinin olduğunu söyledi. Genç, "Bilgisayar ortamında çalışmalar ile belli araçlar üzerinde modelleme ve yazılım geliştirmeleri yapıyoruz. Geliştirdiğimiz ilk yerli ileri hibrit elektrikli sistemin saha testlerini 2019 yılında tamamlamayı hedefliyoruz. Otonom sürüş özellikleri olan prototip aracı ise 3 yıl içinde tamamlamayı ve testlerini 2021 yılında yapmayı planlıyoruz" dedi. Prototip araçların sahip olduğu teknolojiler sayesinde sürüş güvenliği ve sürüş konforu açısından optimum seviyeye taşınacağını belirten Genç, "Şerit uyarı ve takibi, platooning (sıralı peş peşe gitme), acil durum freni, otomatik park etme gibi özellikler aracın öne çıkan özelliklerinden sadece bazıları olacak. Teknolojik çözümlerimiz sayesinde şoförler seyir halindeyken dinlenebilecek, kaza oranları azalacak, hem zaman hem de maliyet tasarrufu sağlanacak" diye konuştu.

YETENEK MERKEZİ
İnsan kaynakları alanında yaptıkları yatırımlarla kısa vadede Türkiye'yi otomotivdeki otonom araçlar ve elektrikli araçlar gibi yeni teknolojilerde bir yetenek merkezi haline getirmeyi hedeflediklerini vurgulayan Umut Genç, "Günü geldiğinde böyle bir projeye katkı sağlamak için kendimizi şimdiden sürekli geliştiriyoruz" ifadelerini kullandı.


OTOMOBİLLER KAZADA 112'Yİ ARAYACAK

Otonom araçlar, içerisinde bulundurdukları otomatik kontrol sistemleri sayesinde bir sürücüye ihtiyaç duymadan yolu, trafik akışını ve çevresini algılayarak sürücünün müdahalesi olmadan seyir halinde gidebilen otomobiller. Otonom bir araç Almanya'da Charite Üniversite Hastanesi kampüsünde kullanılmaya başlandı. Toplu taşıma şirketi BVG tarafından işletilen, kendi kendine giden servis otobüsü, yolcu taşımaya başladı. Öte yandan Avrupa Birliği'nde (AB) 31 Mart itibariyle bütün yeni araçlarda acil durumlarda otomatik arama yapacak yardım sistemleri yer alacak. 'eCall' adlı düzenlemeyle, AB ülkesi 28 ülkede bir motorlu taşıt kaza yaptığında, aracın içindeki sistem otomatik olarak 112'yi arayacak.