Konut fiyatları bir ayda yüzde 1.07 arttı

REIDIN Emlak Endeksi sonuçlarına göre; Ekim’de geçen aya göre yüzde 1.07 artış gösteren konut fiyatları, geçen yılın aynı dönemine göre ise yüzde 11.96 yükseldi.

REIDIN'in Türkiye İş Bankası'nın desteğiyle, 68 şehri kapsayacak şekilde hazırladığı Emlak Endeksi sonuçlarına göre; Ekim'de konut fiyatlarında, bir önceki aya göre yüzde 1.07, geçen yılın aynı dönemine göre ise yüzde 11.96 artış gerçekleşti. Metrekare başına konut satış fiyatlarının yüzde 2.03 oranında arttığı Balıkesir, Ekim'de fiyatların en çok yükseldiği şehir olurken; fiyatların en çok azaldığı şehir yüzde 1.17 düşüşle Mardin oldu. REIDIN Türkiye Kiralık Konut Fiyat Endeksi ise bir önceki aya göre yüzde 0.85 oranında arttı. Kiralarda geçen yılın aynı dönemine göre de yüzde 5.84 oranında yükselme görüldü.
SENETLE SATIŞ GERİLEDİ
REIDIN-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeksi'ne göre, stok erime hızının yüzde 3.4 olduğu Ekim ayında, fiyat artışı bir önceki aya göre yüzde 0.28, geçen yılın aynı dönemine göre ise yüzde 4.29 oranında gerçekleşti. Geçen ay, İstanbul Asya yakasında yer alan markalı konut projelerinde yüzde 0.11, İstanbul Avrupa yakasında yer alan markalı konut projelerinde ise yüzde 0.34 oranında fiyat artışı oldu. Ekim'de yeni konut satışlarında peşinat kullanım oranı, Eylül ayına göre 6 puan artarak yüzde 29, banka kredisi kullanım oranı 1 puan artarak yüzde 41 oranında gerçekleşti. Konut satışında senet kullanım oranı ise 6 puan gerileyerek yüzde 30 olarak gerçekleşti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.