Tezgah yaktı

Ekim’de markette 33 ürünün 19’u zamlandı. En fazla fiyat artışı yüzde 65.61 ile kabakta görüldü. Üretici ve market arasındaki fiyat farkında ise başı yüzde 303.50 ile kuru kayısı çekti

Sebze-meyve fiyatları Ekim ayında da fren tutmadı. Markette 33 ürünün 19'unun fiyatı arttı, 8'inin ise fiyatı geriledi. Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar'ın verdiği bilgiye göre; Ekim'de fiyatı en fazla artan ürün, marketlerde kabak, üreticilerde ise domates oldu. Fiyatı en fazla düşen ürün ise marketlerde ve üreticilerde kuru soğan olarak ortaya çıktı. Marketlerin zam şampiyonu olan kabaktaki fiyat artışı yüzde 65.61 olarak gerçekleşti. Kabaktaki fiyat artışını, yüzde 62.56 ile domates, yüzde 43.81 ile patlıcan, yüzde 22.52 ile yeşil fasulye takip etti. Ekim'de marketlerde pirinç, kuru kayısı, kuzu eti, zeytinyağı, mısırözü yağı ve ayçiçeği yağının fiyatında değişim görülmezken, en çok fiyat düşüşü yüzde 15.13 ile kuru soğanda meydana geldi. Kuru soğandaki fiyat düşüşünü, yüzde 11.26 ile limon, yüzde 10.02 ile elma izledi.


TARLADA 1, MARKETTE 4 TL
Ekim ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkının yüzde 303.50 ile en fazla kuru kayısıda görüldüğünü, kuru kayısıyı yüzde 244.35 ile süt, yüzde 242.97 ile pırasa, yüzde 231.59 ile kuru soğanın izlediğini belirten Bayraktar, şunları kaydetti: "Kuru kayısı 4, süt ve pırasa 3.4, kuru soğan ve mercimek 3.3 kat fazlaya tüketiciye ulaştı. Bugün üreticide 8 lira olan kuru kayısı, markette 32 lira 28 kuruşa satılıyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.