Anneler iş istiyor

Anne olduklarında işi bırakan kadınların yüzde 60’ı kreş imkanı sağlanırsa hemen geri döneceklerini söyledi. KAGİDER Başkanı Oktar da kadın ve erkeğin istihdama eşit katılımının milli geliri yüzde 30 artıracağını vurguladı

TÜRKİYE İstatistik Kurumu'nun Haziran verilerine göre, 8.9 milyon kadın çalışıyor. Ama çalışabilecek durumda 30.2 milyon kadın var. Çalışan 8.9 milyon kadının da yüzde 40'ı evlendiklerinde veya çocukları olduğunda işi bırakıyor. Danone Türkiye ve Kadın Girişimcileri Derneği'nin (KAGİDER) araştırması da bu kadınların yüzde 60'ının işe geri dönmek istediğini gösteriyor. Araştırmada, kadınların yüzde 44'ünün işi bıraktığı için pişman olduğu da ortaya çıktı. İşi bırakmış kadınların yüzde 66'sı anlayışlı bir yöneticisi olursa, yüzde 59'u ise işveren kreş imkanı sağlarsa işe hemen geri dönmek istediklerini vurguladı. KAGİDER Başkanı Sanem Oktar, Türkiye'de kadınlar ve erkekler istihdama eşit katılım gösterseydi milli gelirin yüzde 30 daha fazla olacağını vurgulayarak, "Çocuk bakım sorumlulukları nedeniyle işten ayrılan kadınlar uygun koşulların sağlanması durumunda işe dönme konusunda istekli" dedi. Danone Türkiye Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu ise araştırmadan çıkan en önemli sonucun, kadının çalışmasının çocuk üzerindeki olumlu etkileri konusunda annelerin ve babaların hemfikir olması olduğunu belirtti.
Tuğba DUMAN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.