Merkez’den ekonomiye tam not

Merkez Bankası 2017 yıl sonu enflasyon tahminini gıda fiyatlarındaki artış nedeniyle yüzde 8.5'ten 8.7'ye yükseltirken, 2018 için yüzde 6.4'lük hedef korundu. Yılın üçüncü Enflasyon Raporu'nun tanıtımı amacıyla düzenlenen toplantıda konuşan Merkez Bankası Başkanı Murat Çetinkaya, ekonominin gücünü koruduğuna dikkat çekerken, yabancı yatırımcı algısının pozitife döndüğünü, toparlanmanın sürdüğünü vurguladı.
BORÇ STOKU DÜŞÜK SEVİYEDE
Hazine'nin son dönemde gerçekleştirdiği yüklü borçlanma tartışmalarına da değinen Başkan Çetinkaya, "Borç stokunun GSYİH'ye oranı düşük seviyede. Ülke ekonomisine duyulan güven, Hazine borçlanmasında yabancı sahiplik oranını artıracak faktörler olacak" dedi. Gıda Komitesi'nin çalışmalarının kısmen de olsa sonuç vermeye başladığına dikkat çeken Çetinkaya, sözlerini şöyle sürdürdü: "Raporda yer alan gıda varsayımının ima ettiği patika son yıllarda gözlenmiş en iyi ikinci yarı gıda enflasyonuna işaret ediyor. Alınan dış ticaret tedbirleriyle, TMO ve ESK başta olmak üzere yapılan yetkilendirmeler de üreticinin refahını koruyacak, aynı zamanda fiyat oynaklıklarını ve spekülasyonu azaltacak, sağlıklı ve istikrarlı fiyat oluşumuna katkı sağlayacak bir yapının oluşması hedefleniyor." Finansal piyasalarda oynaklığın ve risk priminin azaldığını kaydeden Başkan Çetinkaya, "Tedbir ve teşviklerin yanı sıra kamu yatırım, tüketim harcamaları iktisadi büyümeyi destekliyor. Cari açık göstergelerinde de iyileşme sağlandı" dedi.
SABAH
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.