İşverenler için yeni dönem başladı.
Sigorta ve
vergi işlemleri artık
tek bir beyanname ile yapılacak. İşverenler bugüne kadar vergi ve prim ödemeleriyle ilgili belgeleri iki ayrı kuruma veriyordu. Bundan böyle, muhtasar beyannamesi ile prim ve hizmet belgeleri birleştirilerek tek bir belge olarak verilecek. Bürokrasi kalkarken, işverenler için de maliyetler azalacak. Kayıt dışı ekonomiyle mücadele de kolaylaşacak. Beyannamelerin birleştirilmesi düzenlemesiyle ilgili usul ve esasları düzenleyen ve Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren tebliğe göre;
Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi, bir sonraki ayın 23'ünde saat 23.59'a kadar elektronik ortamda hazırlanarak verilebilecek.
Daha önce 3'er aylık dönemlerde verilen beyannameler işçi çalıştıranlar için artık 1'er aylık dönemlerde verilecek.
Beyanname süresi içinde verildikten sonra hata ve eksik tespit edilirse bu yanlışlıklar yine elektronik ortamda düzeltilebilecek.
İşverenler bir defaya mahsus olmak üzere vergi numaralarıyla işyeri sicil numaralarını yine elektronik ortamda birleştirme işlemi yapacak.