Nesneler konuşuyor

Akıllı evler ve makinelerin konuşması alanlarında çalışmalarını sürdüren Turkcell, 5 Avrupa ülkesindeki 26 şirkete liderlik yapıyor. Genel Müdür Terzioğlu, ‘İnovasyon DNA’mızda var’ dedi

Bugüne kadar gerçekleştirdiği 867 patent başvurusuyla sektöründe lider olan Turkcell Teknoloji, Türkiye'nin teknolojide tüketen değil, üreten ülke olması için uluslararası alanda da Ar-Ge çalışmalarını sürdürüyor. Turkcell Teknoloji son olarak, Belçika, Finlandiya, Fransa, Güney Kore ve İspanya'daki toplam 26 şirkete liderlik etti. TÜBİTAK tarafından da desteklenen işbirlikçi analitik platformunun konusu Nesnelerin İnterneti (IoT) oldu. Barselona'da gerçekleştirilen Dünya Mobil Kongresi'nde konu hakkında konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, "DNA'sında inovasyon olan bir şirketiz. Turkcell Teknoloji'yi sadece Turkcell'in değil, Türkiye'nin bir Ar-Ge inovasyon merkezi olarak görüyoruz. Türkiye'nin yeni nesil iletişim teknolojilerinin geliştirilmesi ve üretiminde söz sahibi bir ülke olarak katma değeri yüksek ürün ve hizmetler ortaya koyması için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz."
Turkcell'in patentini aldığı bazı sistem çözümleri şöyle;
Hastadan periyodik alınması gereken ölçümleri alıp, analiz ediyor. Gerekli durumda hasta yakınını ve sağlık personelini bilgilendiriyor.
Afet anında göçük altında ya da afet bölgesinde kalan abonelerin lokasyonlarını belirliyor.
Cihazlar tek sistemden yönetiliyor.
Hasar sensörü ile trafik kazasını algılayıp, çağrı merkezine bildiriyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.