Yalancı çıktı

Moody’s’in not indirimi gerekçesi temelsiz çıktı. Türkiye, bu yıl AB’de en hızlı büyüyecek ilk 4 ülke arasında yer alıyor, 25 ülkeyi solluyor. GSYH’de 22 ülkeyi geçiyor

Skandal karara imza atan Moody's'i, rakamlar yalanlıyor. Moodys'in not indirimine gerekçe olarak gösterdiği büyüme hızı verisine bakıldığında, Türkiye'nin 28 üyeden oluşan Avrupa Birliği (AB) ülkeleri arasında en hızlı büyüyecek ilk 4 ülke arasında yer alması, notun düşürülmesi kararının temelsiz olduğunu gösteriyor. IMF'nin 2016 verilerine bakıldığında, Türkiye, büyüme oranıyla İsveç, Polonya, Lüksemburg, Slovakya, Letonya, Litvanya, İspanya, Bulgaristan, Macaristan, Estonya, Hırvatistan, İngiltere, Slovenya, Hollanda, Danimarka, Kıbrıs, Almanya, Portekiz, Avusturya, Belçika, Fransa, İtalya, Finlandiya, Çek Cumhuriyeti ve Yunanistan'dan oluşan 25 AB ülkesini geride bırakacak. Ekonomimizin 2016'da yüzde 3.8 büyüyeceği tahmin ediliyor. Aynı dönemde 28 üyeli AB ülkelerinden sadece İrlanda, Romanya ve Malta'nın büyüme hızı Türkiye'nin üzerinde yer alıyor.
22 ÜLKEYİ GEÇTİK
Söz konusu 3 ülkenin Gayrisafi Yurt içi Hasıla (GSYH) büyüklüğü ise Türkiye'nin gerisinde. Türkiye'nin GSYH büyüklüğü, AB ülkeleri arasındaki Hırvatistan, Lüksemburg, Polonya, Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Romanya, Slovakya, Portekiz, İsveç, İrlanda, Bulgaristan, Letonya, Danimarka, Slovenya, Litvanya, Estonya, Avusturya, Belçika, Malta, Finlandiya, Kıbrıs ve Yunanistan'dan oluşan 22 AB üyesi ülkenin üzerinde bulunuyor. Türkiye, bu yıl 751.2 milyar dolarla 28 AB üyesi arasında 7'nci sırada bulunuyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.