Çeyrek dip yaptı ‘kral’ gram altın

217 liraya kadar çıkan çeyrek altın düğünlerin gözdesi olmaktan çıktı, gram altına talep yağdı

Düğün sezonu ile birlikte her yaz mevsiminde artan çeyrek altın satışları, bu yılın Mayıs-Temmuz döneminde fren yaptı. Vatandaşın yeni tercihi gram altın oldu. Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü verilerine göre, geçen yılın Mayıs-Temmuz döneminde 2 milyon 734 bin 630 adet çeyrek altın basımı gerçekleştirildi. Çeyrek altın miktarı bu yılın aynı döneminde ise yüzde 63.6'lık azalışla 995 bin 520 adede geriledi. Çeyrek altın üretiminde en keskin düşüş, altın fiyatlarının rekor üstüne rekor kırdığı geçen ay gerçekleşti. Temmuz'da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 80.3'lük düşüşle 367 bin 220 adet çeyrek altın üretildi. Vatandaşların, bu yıl düğün sezonunda 'fiyatını yüksek bulduğu' çeyrek altın yerine, gram altın ya da başka hediyeliklere yöneldiği belirtiliyor.
124 LİRAYA ALIYOR
Altın ve para piyasaları uzmanı İslam Memiş, çeyrek altının 217 liralara kadar yükselmesinin düğünlerde takı takacak vatandaşları olumsuz etkilediğini kaydederek, şöyle konuştu: "Bu yıl vatandaşların takı olarak en çok 22 ayar 1 gram altınları tercih ettiklerini gördük. Vatandaş, imkanı doğrultusunda 217 liraya çeyrek altın takmak yerine 124 liraya çeyrek görünümlü kulplu gram altın takmayı tercih etti."
HEDİYE TERCİHİ DEĞİŞTİ
Çeyrek altın talebindeki düşüş, Darphane'nin altın basımı rakamlarına da yansıdı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.