Fiyat oyunu

Bayramda pazarların kurulmamasını fırsat bilen bazı marketler, etiketleri şişirdi. Sebze ve meyvedeki yüzde 150’ye varan zamlar vatandaşı şoke etti

Ramazan Bayramı, sebze-meyve zamlarıyla geldi. Bayramda pazarların kurulmamasını fırsat bilen bazı marketler, fiyatları şişirdi. Sebze-meyveye yüzde 150'ye varan oranlarda zam yapıldı. 29 Haziran ile şimdiki market fiyatları karşılaştırıldığında, en yüksek zamlar çilek, sivri biber, soğan, kabak, domates ve fasulyede görüldü. Geçen hafta 3.80 lira olan çileğin kilogramı 9.95 liraya, 2.81 lira olan sivri biberin kilosu 6.99 liraya, 1.10 lira olan kuru soğanın kilosu ise 3.59 liraya yükseldi. Kabak da bayram zammından nasibini aldı. Geçen hafta 2.09 liradan satılan kabağın kilogramı tezgahlara 5.59 liradan çıktı. Fasulyenin fiyatı 2.09 liradan 5.59 liraya, domatesin fiyatı 2.83 liradan 5.59 liraya tırmandı. Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin verilerine göre, 27 Mayıs-29 Haziran döneminde ise zam şampiyonu yüzde 60.86 ile domates oldu.


RUSYA DA BAHANE OLDU!
Fırsatçılar, Rusya'ya ihracat kapısının aralanmasını da bahane etti. Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Rusya ile buzların çözülüyor olmasını fırsat bilen spekülatörlerin iç piyasada sebze ve meyve fiyatlarına zam yapmaya başladıklarını belirterek, "Yetkililer denetimleri artırsın" dedi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.